En lugn helg...

Tänk att en sån liten person som "en meter" kan ta så stor plats!
Han blev ju som sagt kidnappad av farmor i fredags... vi hade ju tänkt hämta honom på lördagen...
Vi åkte en sväng till finland o jag hittade en sån vansinnigt fin klänning på Ullan Kauppa!!!
Tänk... där står jag o suckar, nästan tårögd, över en mörkt vinröd plyschklänning i storlek 80 o faktiskt funderar på o plocka ner den från galgen o gå med den till kassan!!! Tills jag med en kraftansträngning besinnar mig... 42 euro!!!
Fast, jag fyndade ju en Reima-jacka för 10 euro... så, nu när jag tänker efter så borde ju jackan egentligen kostat minst 30 euro... så, då hade det ju bara blivit 10 euro för klänningen... suck!! Tur att jag hade bråttom o inte tid att stå o sukta där inne efter rosa ryschiga plyschkläder!!! Sen traskade vi iväg åt sverige igen... farmor hade fixat grisfötter så vi åt med välbehag!!! Och, Edvin, fick grisfotskoma... o slocknade på soffan! Så, vi var lite elaka o smög oss iväg medan han sov... så på lördagskvällen drack vi lite glögg som vi köpt i finland... så, det var antagligen därför Edith fick vara orolig i magen halva natten... så, nu börjar jag faktiskt längta tills man slutar amma så man kan äta o dricka vad man vill! Fast, ändå inte... usch, det går så fort o hon har redan blivit så stor!
På söndan tog vi med oss Ask o tänkte oss ut i skogen en sväng... och, jo då... ett par timmar var vi o det känns fortfarande! Det var tugnt! Snö som vare sig bär eller brister... så man måste trycka ner fötterna o så fastnar dom i skaren så man måste dra fötterna upp! Men, för Ask gick det bra... det blev ju en kortare, lugn sväng men han är mör han också idag!! Vi fick oss käk, Anna har jullov så hon hade fixat älgskav o potatismos... vilken lyx o slippa middagsbestyr två dar i rad! Så, när middan var avklarad var det en Edvin som började bli trött o grinig... bara att ge sig iväg... vi hade ju passat på att klä julgranen på lördagskvällen o ställa fram alla paket så vi inbillade oss att Edvin skulle tindra med ögonen o tycka att det var spännande! Jo just... hehe... Han somnade lagom i bilen o var argare än argast när vi bar in honom o han vaknade till.... vråla o skrika... Han överhuvudtaget tittade inte ens på granen!!! O farmor som inte tror att han kan vara så vansinnigt arg... har spelat in lite på mobilen som bevis! =)
- - -

Kommentarer
Postat av: Faster Emma

Hej, hej!
Jag vill ocksa ha grisfotter men jag vill ha mjolkblota till:)!!!! Saknar Edvin mycket, aven den griniga och sura Edvin!!haha.. men jag har bara 84 dagar kvar har nu:) och julafton pa mandag!! det ar ju sjukt va tiden gar fort!!!
pusskram

2007-12-18 @ 05:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0