31-3 2008

Kl. är 16:48

Fortfarande håller dom på joxa med bloggsidan... Fast, nu kom det bara upp en ruta med

"404 Not Found

The page you requested could not be found,
please check your spelling and try again."
när jag skulle logga in...

Hoppas det inte är nåt bestående... eller att hela bloggen försvinner!
Jag kopierade alla inlägg igår i Word-dokument... nog så häftigt stora men det funkade... för, bloggen har ju blivit en dagbok som jag håller reda på allt med!! Så, det börjar bli nog så viktigt att ha kvar allt! =)

 

Idag är det pappans första lediga dag på första lediga veckan!

Vi har varit en sväng till Bränna... handlade på Konsum... vi var tvungna att ta TVÅ kundvagnar!!! Edvin, Ditto o lite frukt i den ena o så resten av maten i den andra! =)

Sen var vi om en sväng o hälsade på hos Christer o Stina på hällan! Edvin skulle genast ha fram oiooo oiooo! Och Tröö trö!! Det är en jonka stor lastbil med en traktorgrävare på släpet! Skulle dom lasta på Tim (bichon havanis) så skulle dom vara tvungna att märka lastbilen djurtransport! Men, han skulle rymmas galant!!! Så... det är STOOOORA grejer...

 

Ditton har varit härlig idag... ett riktigt busfrö!!!
Vi hade potträning i stereo på morron!!!
Edvin har så smått börjat vilja sitta på toan... förut var det absolut tvärstopp men nu är vill han sitta själv... o han har varit utan blöja då o då... med både läckage i fast o flytande form men, det blir bättre o bättre... men idag ville Ditton med våld in på toan så då blev det potträning för henne också! Hon bajsar nästan varje dag på pottan... på henne märks det direkt när det är nåt på gång... hon stannar till, krummar med ryggen o börjar knösta! =) Så, då är det bara att lyfta upp henne på pottan! Rätt behagligt att slippa tvätta bajsrumpa på henne... för det är betydligt lättare att få pojkar rena än flickor i såna sammanhang!! Nå, nog med skitsnacket...

 

Nä.. hoppas nu bloggsidan kommer igång snart...

Så man får lägga in lite bilder också!!!

.

.

.

22:14 Nu rör det på sig i alla fall...

Nu finns det en ruta som säger att; Här kan du snart logga in... bla bla bla...

=D

Men, snart tror jag att jag måste hitta nån ny bloggsida!!

 

Monstren har varit härliga idag...
Ditton fick ett gäng vindruvor... VINDRUVOR!!! Vem behöver uppåttjack när det finns vindruvor!!!

Minns när Edvin var "liten" o han åt banan o vindruvor... speedad som ett litet troll!!! Först trodde jag att det hade med upplevelser osv när han var ovanligt "på" för de var oftast när han hängt med pappan till Kypas... tills vi kom på att han åt ju banan då också!!! Och det var rena piggelinpillret för honom!!! Vindruvor lika så... o nu kan jag bara kallt konstatera att Edith också blir pigg av åtminstone vindruvor... måste ju vara enormt mycket energi i vindruvor!!!! Hon har inte sovit mycket idag... en stund på eftermiddan... kanske en 40 minuter! Och... klockan är en bra bit efter 22 o det är full fart på henne! Hon har varit ett litet bustroll hela kvällen! Riktig spjuver!! Och... nu ska jag snöra henne i säng o tvinga henne o sova! ;-)

 

Hittade härligt ullgarn på Konsum... jag kan inte sticka... Men, nu tänkte jag i alla fall försöka knåpa ihop en mössa!

Men, nu har jag suttit en halvtimme o googlat efter bilder på nåt liknande det jag vill ha... har en sinnebild av en stickad mössa som jag "ärvde" med huset en gång för länge sen, antagligen farmor som sticakt... stor, raggig, lurvig med öron o jättehärlig... men... mössan blev upptuggad av en hund vid nåt tillfälle... har ett svagt minne att det var Zack... och det går ju givetvis inte att köpa en sån mössa nånstans... o jag vet inte om den var stickad eller virkad... o ja... snart måste jag skicka ett sos åt Anna... ;-)

För... VAR hittar man mössmodeller så man åtminstone kan hitta den modell man vill ha!!!???


Kommentarer
Postat av: Anna

Tips på hemsida med stickmönster: www.garnstudio.com där kan du söka på "mössa" och få fram närmare 150 olika mönster som är gratis att skriva ut...
Så jag hoppas att du hittar något mönster som passar :)

Ha det bra!!!

2008-04-01 @ 18:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0