Halv fem.... 04:30

Alltså... aldrig mer ett bullkalas i sängen!!!
Den där stumpan har varit pigg inatt!!! Dels så var klockan en bra bit efter 22 igår när hon somnade... sen så har hon vaknat åtminstone två gånger i natt o levt om... så till råga på allt vaknar hon halv fem på morron!!! Som en mört! PIGG!
Hon fick gå ner på golvet o härja en stund, men då var hon på väg att klättra upp till Edvin där stackarn ligger o försöker sova i sin säng... sen fick hon sitta i finkan en stund (spjälsängen) till slut plockade jag tillbaka henne o nån gång har hon somnat... men, jag säger då det ALDRIG mer thé o bulla på kvällkvisten för den stumpan!!!
Vi tog oss en kvällskopp o tinade en bullpåse för att ligga i sängen o mysa en stund till Medium på 4:an... måste jag berätta att det gick åt skogen... ialla fall biten som skulle vara MYSA... Båda småmonstrena var som iglar efter bullpåsen! =) Fast, det var ju inte direkt otippat... ;-D
Jag vet inte vad hon blev piggast av... för hon var som en stövare på min thékopp... så antagligen var det det som var piggelinpiller.... för, bullarna åt vi andra upp... hon fick bara små smakprov... o av smulorna som jag sovit på i natt att döma så har hon bara ätit hälften av det hon fick!! Suck... o pust o stön!
Hon har varit pigg på dan också... slocknade inte förrän efter den lite senare lunchen vid trettontiden....
Och.. nu håller Edvin på o härjar med Pontus... både uppe o nere så snart är hon väl vaken igen.... Bara att hålla tummarna att hon då sover inatt istället...men, det brukar ju oftast bli tvärtom.... :-S
.
.
.
20:50
Edvin ligger o försöker sova...
Den där hopplösa lillasystern har först saboterat sagoläsningen genom hopp o lek... sen fick jag nog o lyfte över henne i sin spjälsäng eftersom hon klättrade på mig, väggar, golv o tak nästan(!) medan Edvin gjorde tappra försök att somna... o nu står hon, ilsken som ett bi, o hoppar o skriker... frustrerad över att inte komma sig loss...
ska gå o lyfta över henne i vår säng o se om hon kanske kommer till ro....
I natt MÅSTE hon sova...

NU sover hon.... 21:14
Vilket energiknippe!!!
Nu ska jag smyga mig ner... koka en kopp the som jag ska spetsa med lite stråhrom o tina ett par bullar!!!
Sen ska jag helt egoistiskt vräka i mig dom.... o inte en smula eller droppe ska den där monsterflickan få! Och, av frekvensen på nappsugandet så är inte John Blund långt borta från Edvin heller... så... ÅHHH!!! En liten lugn sekund för sig själv... kanske....

Lite kul när man läser veckotidningarna så här års!
Det är rabarberpajer hit o nässelsoppor dit!
Vit o blåsippor som blommar för fullt o så kollar man ut genom fönstret...
image219
Snart är det valborg!

Bert Karlsson i "Berg flyttar in" -
är inte överdrivet förtjust i honom... för att inte säga... ogillar honom skarpt o det mesta som kommer ur hans mun... men, jag drog på munnen till hans skämt nyss:
"Vet du varför det inte finns några bögar i universum?"
"NÄ"
"Det är Ändlöst!!!"

Hehe...

Kommentarer
Postat av: Mingla

Hej. Jag gör ett skolarbete om just bloggning. Tänkte höra med dig om du tjänar pengar på din blogg? Vore snällt om du ville svara :)

2008-04-25 @ 13:45:49
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: Malin

Låter som du har haft det tvärt emot vad jag har haft det i natt. Jag är inte avundsjuk på dig ;)

2008-04-25 @ 13:52:16
Postat av: Lillan

Missade Berts skämt, men det var klockrent : D
Måste föra det vidare
Hoppas du får sova i natt.
Natti natti

2008-04-25 @ 22:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0