Tuttfight...

Tänkte försöka vara lite elak mot monsterpojken....
Tycker att hans tänder börjar få lite deformerad form så jag kan ju tycka att han behöver ju inte springa med nappen dagarna i ända... Tänk, han som förut bara hade nappen när det var dags att somna... knappt inte annars! Nu är den konstant i truten och om den inte är där så är det en herre som går o gnäller: "Miiiiiin tiittiiiiiii!!!" Voj, voj... o inte sjutton är det lätt när Edith har sina nappar... o behöver dom för att somna titt som tätt... Edvin lullar runt tills han hittar en av hennes nappar... med ett stort leende nöjt säger: "Tittiii!!!" puh... Vet inte riktigt än vad jag ska ta till för slags muta...

Mina hoyor... =D
Nu har Carnosan satt igång o blomma.... sex stora, fina klasar med blommor!!!
Jag är ju en glad amatör när det gäller dessa hoyor o carnosa är väl den ursprungliga "Porslinblomman" så det är väl ingen bedrift att skryta med att den blommar.... men, jag är lika glad för det som om det vore värsting, värstingen... det är rätt sjukt hur fanatiskt hoya-intresset kan vara!!! Kolla Traderas auktioner... en del, pyttesmå, skott kan kosta upp mot tre, fyrahundra kronor!!!

image216
Hoya Carnosa

Sen har jag en Hoya Carnosa Tricolor... ska bli lite spännande att se den blomma.... om den nu får för sig att börja blomma! Den är ganska lik den här fast bladen är vit/grön o lite rött!
.
.
.
23:26
Riktigt härligt idag... :0)
Vi tog en promenad bort till mormor o hjälpte henne o lyfta i sommardäcken....
Sommardäck!!!
Ser man på bilderna så undrar jag om man nånsin behöver byta till sommardäck!!!
Även om mycket av snön hon sitter i har rasat från taket.... så är det ofantligt mycket snö!!!
image217
Så COOOOOOL!!!

Ditton verkade faktiskt njuta av att vara ute idag!!
Okej... trots strumpbyxor o raggsockor så var fossingarna iskalla när vi gick in....
men, i det stora hela så strålade stumpan ikapp med solen o tom kravlade sig ur pulkan o kravlade runt i snön!
Visst är hon rar i sin nya overall... Nu slipper hon den marinblå gamla avlagda från Edvin!
Bara handskarna som är marinblå i den här outfiten! (o så brillorna också)
(ehhh... börjar det här likna en modeblogg??? SLÅ MIG HÅRT I HUVET!!! SNÄLLA!)

Fick ett kul skicka-vidare-sms idag...
Kunde inte motstå att skicka iväg det till halva adressboken!
Man skulle svara med ett ord om den man fått sms:et av o sen skicka vidare till ens egna vänner...
Jag blev så glad över så fina positiva ord om mig som jag fick tillbaka! "Stark!" "Positiv!" "Intelligent!" "Vinnare!" "Uppfinningsrik!" Det var ett riktigt vitaminpiller att suga i sig....

SMS:
Beskriv mig med 1 ord... BARA ETT! Sänd ordet till mig... Sänd sedan detta sms till dina vänner o ser hur många roliga beskrivelser du får tillbax :-)"

Tur att inte pappan svarade.... =D
Då hade jag fått orden klumpig eller lortgris tillbaka!!!

För, på förmiddan satte jag igång med ett kylskåpsstäd...
Han flinade lite lätt när han undrade varför jag inte gjorde sånt här när han jobbade medan jag balanserade med en Edith under mig, halvt inklättrad i kylskåpet, och en Edvin som skulle flytta runt o smaka av ALLT som plockades ut ur kylskåpet HAHAHA!!!
Ja... Varför vill jag ha en pappa som plockar undan småmonster från mina händer, fötter, kylskåp, skurhinkar o trasor (Ditton han flocka tag i en svamp som hon begärligt sög på!!) det undrar jag också! HAHAHA!!!

Sen så tyckte jag att en blåbärssyltsburk hade gjort sitt så jag arkiverade den... när jag skulle skölja ur burken så fyllde jag på med vatten o började skaka runt... fast... locket satt inte på så jag fick en rejäl dusch med blåbärsfärgat snuskvatten över mig!!! Så.. bortsett från allt annat smuts o kladd man bara kan ha på sig när man är i närheten av 10 månaders Edith 24 timmar per dygn så hade jag prickar av "blåbärssaft" över hela mig!
Men, kylskåpet blev rent o fint...
Medan jag höll på hade jag TV4:ans "Rent Hus" framför mina ögon... väntade hela tiden på att något rikigt snuskigt skulle hoppa fram o övermanna mig... men, nä... faktiskt var det riktigt fräscht!
Jag hade en sån där känsla av att det var så mycket värre än det egentligen var... för hur länge har jag inte gruvat mig, varje gång jag öppnat kylen har jag haft en tendens till ångest över alla bakterier som frodas (återigen tack vare rent hus!) och våndats över att nu måste kylen städas!!! Dagarna har blivit veckor... o månader o jag var helt säker på att det var minst ett halvtkilo mat som förvandlats till nåt obeskrivbart snusk... men, det äckligaste jag hittade var mjölken som jag spillde ut häromdan.... halva paketet fullkomligt flödade ut i hela kylen... så, den var fasttorkad i alla småskrymslen kring hyllorna (glas, underbara att hålla rena!) så, fasan och ångesten byttes raskt ut till glädje över ett rent kylskåp...

Däremot skulle man behöva ta ett bakterieprov på LEKSAKER!!! Fast, då skulle alla leksaker skuras i tid o otid o ungarna skulle inte få i sig dom där bakterierna... för, efter Ediths äta-bajs-kalas för nåt tag sen har jag konstaterat... HON är inte bakteriekänslig... inte mot Edvins bajsbakterier i alla fall!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, vad vackert din Hoya blommor nu :) Blir sugen på att skaffa egna, men med mitt rantande upp och ner i Norrland så skulle det nog innebära att de dör :/ Men, men... kanske man får tigga sig några skott nån gång i framtiden :)

2008-04-24 @ 09:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0