Vårtecken...

Nu drasar dom in... vårtecknen!image228
På morron hörde jag storspoven för första gången i år!
Igår såg jag herr Bofink!
Och så... pappan o hans hjälpreda (behvöver jag säga vem???) byter däck!!! Antagligen kommer det nå slags bildbevis... för pappan var in o hämtade kameran!
Själv höll jag på med det sedvanliga skitgörat...
var kommer allt smuts ifrån?????
Kan bara inte begripa hur det kan bli så smutsigt på en gång... jag blaskar av golven o inom 34 minuter så är det exakt likadant igen!!! Nu börjar det verkligen klia i fingrarna att göra om "hundrummet" till lek/sovrum, kanske man slipper hälften av alla leksaker som dräller överallt kring golven....
o kanske en liten datorhörna med nån bokhylla osv...
en ynka pynka liten kontorsplats... men, men...

Stoppade dammsugarns kontakt i väggen o svepte några drag i hallen... men, min armbåge gillar verkligen inte dammsugarn.... fy så ont jag får i den när jag dammsuger! Jag testar ju att använda vänsterhanden men det är stört omöjligt!!! Då är det betydligt lättare att skriva med "fel" hand än dammsuga!!! Nå... det är väl mest vardagsrummet som behöver en (höll på skriva avsugning) dammsugning då o då... resten av golven blir svabbade... jag gillar min svabb... en sån där micromopp som fäster med kardborrband... bara spola upp vatten o såpa i en hink o så vips har allt snusk försvunnit från golvet... o då spelar det ingen roll om det är hund/katthår, gröt, apelsinklyftor, pärlsocker, lera, kaksmulor, fruktsoppa allt som har nåt med köttsmak tar Ask hand om... men, resten det svischar moppen upp lätt som en plätt! Sen tar jag då o då fram dammsugarn o skurar med nåt skarpare medel (målartvätt är suveränt!) efteråt men, då vill jag ha Ditton i säng... för, lika fort som jag har svabbat av golven är hon där o lägger sig... eller provsmakar eller nå annat halvläskigt... o såpa lär väl bara göra det lättare att kacka! ;-)

Kommentarer
Postat av: Lisa-Maria

hörde storspoven första gången i torsdag =)

2008-04-28 @ 16:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0