Vilken dag...

Hur man kan skratta...
Och... vilken härlig vårdag!!!
Idag har vi bara varit... Edvin o pappan har grejat på med allt möjligt... pappan riggade grillen o vi käkade smaskens med riktigt god potatisgratäng, trattkantarellsås o sallad till karrékotletterna... Vinslurk till det... Sen var det bus i full skala... det fullkomligt sprudlade om oss alla... Pappan gick på toa o Edvin kröp upp i Ediths vagn o tog en napp o en vilstund (han har vaknat omkring sextiden på morron, o ingen tupplur!) samtidigit sitter Edith på golvet o leker med en av hans lastbilar, större modell... Edvin drar i speldosan som sitter på vagnen och jag tycker hela grejen är rätt komisk så jag riggar mobilkameran på bordet... så den står o filmar när mitt i allt Pappa - the superman kommer flygandes från ingenstans! "Jag trodde inte ni skulle märka mig!" Jag satt o höll på bryta ihop av garv o pekar på mobilen!!! Då fattar pappan att han just medverkat som huvudrollsinnehavare i den bästa komedifilm jag sett... Fy så vi garvade... jag skrattade så båda småttingarna blev tysta o bara såg förskräckta på mig!!! På båda sidorna, bak på huvudet spändes det åt som en rem o ju mer jag skrattade desto ondare gjorde det... Ja, tårarna fullkomligt sprutade!!!

Jag ska försöka övertala pappan om att få lägga upp det på "Mitt Klipp" så hamnar det väl här så småningom...
Han är inte så förtjust i tanken... ;-) Men, det var så kul så...

I övrigt har vi pysslat på med både ditt o datt...
Pappan har kånkat o burit skrot o skräp till vår lilla (som blir rätt stor) majbrasa!!!
Vi har röjt lite här o där... både i källare o garage...
Han hittade nå skidpjäxor som man kan fylla på luft (för passformen) o man såg hur pappan lös upp (totalt ointresserad av slalomskidor annars) "Aha!!! Här kan man ju pumpa i luft med kompressorn!" och vem kom som ett skott när kompressorn startade??? Och, så har jag undrat hur det kommer sig att Edvin tycker att det är så vansinnigt skoj o PYYYUUMPA luft (han uttalar det så)!!!
VEM kan han ha ärvt det i från??? :-P

Sen smakade det bra med en glass i vårsolen!!!
Nu är det dags... för dessa leriga tider... HUNDTASSAR!!!
Edith... klättrar upp på Edvins tripptrapp-stol!!!

Allt för mat!!!
När jag dukar fram tallrikarna kommer stumpan ångades: "MmmMMMMmmmM!!!"
Och... när jag hade öst upp maten till Edvin klättrar stumpan obehindrat upp på hans stol... oj, voj vad hon ska ramla o slå sig!!
Dom senaste dagarna har hon stått upp helt själv rätt mycket... så, jag skulle tro att hon tar steg alldeles strax!

Och... Ett litet "svar" till Mias kommentar...
Nä... så lyxigt har vi det inte, senaste "affären" stänger 22 (OKQ8) och vintertid brukar dom stänga 21! Men, jag skriver ju bara ett inlägg om dan... så när jag börjat på morron o vi har varit o rantat... så skriver jag klockslaget när jag börjar på nästa "omgång" av inlägget... =D
Sen hade jag ju en helt egen vagn som det rymdes lite mat i... Och, lillasyster... som inte ännu börjat plocka i varor som HON vill ha... och när hon börjar så får vi väl efterlysa släpvagn till "bilkundvagnen"!!! =)

Kommentarer
Postat av: Greta ,Farmor ,Anna& Emma men hon vill vara anonym

När blir det filmvisning? Vi väntar med olidlig spänning kan det månntro bli under helgen?

2008-04-30 @ 21:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0