IKEA!

Vilken dag...
Vi fick en klurig idé tillsammans med Anna o Lasse att göra "Happis" idag!
Så, när pappan slutat jobba på morron stuvade vi in oss i bilen... pep förbi svartbyn o sammastrålade med dom två andra IKEA-sugna o så jonkade vi iväg!
Hade faktiskt hittat en sängstomme till vår säng som bara bestått av två madrasser på ben...
En gång för länge sen såg jag en finsk designad säng på blocket som jag blev störtkär i...
o har väl lite grann sökt efter den utan att lyckas...
Men, nu hittade jag en Armanisvart sängram som jag faktiskt gillade (Armani, min katt är svart... fast Anders påstår att han är brun! Ok... om stark sol skiner så... liiiiite brun kanske... o den här sängramen är svart... Armanisvart!!!)
Och, Edith har också fått sig en säng... så söt...
Och, vi... vi fick oss en heldag!

Först tänkte vi åka till den där "Hallpa Halli" som ligger närmare Kemi...
Och... vi hann nästan till Kemi innan vi kom på att det här är fel! Så, vänder vi o åker tillbaka... hamnar på "gamla" vägen... o se där... Halppa Halli! Det låter smidigt... men, skulle tro att finska trafikradion varnade för en svenskreggad Suzuki som kör som ett tok! Gör egna rondeller i korsningar... osv... (Körde ju förbi avtagsfarten, så jag var tvungen att vända... en cirkel genom korsningen... Stod det inte i körkortsboken att man får göra så???)

Sen tog vi oss en hamburgare på Frasses för att stärka oss innan det stora möbelvaruhuset...
Och... så... in med två troll, som var raringar... o snurra runt!
Men, det gick himla smidigt... hittade allt vi skulle ha... vi tog oss en kopp kaffe med gott fika till sen gick det såååå smidigt att plocka ihop grejjerna från Tag-själv-lagret...
Tillbaka till Överkalix, stannade i Svartbyn o vi åt en gröt till kvällsmat... sen till Gyljen...
Våra grejjer fick åka med Lasses bil, så dom kom också upp... lasta av... dricka kaffe o göra trollen klara för natten!

Och, så klart ville ju jag skruva ihop sängen...
Pappan suckade när han gick o hämtade verktyg...
Jag SA visserligen att det gör inget... vi kan vänta... till torsdag när han är ledig igen... men, klok som pappan är så förstod han att skruvar vi inte ihop den tillsammans nu så bänglar jag själv i morn... och... så sant... jag hade inte kunnat hålla fingrarna borta från manualen!
Så, med två bustroll som hjälpredor sliter vi upp dom två kartonger sängens delar fanns i... o bortsett från nåt litet haveri med alla skruvar (dom fick hjälp att hamna på golvet av en skördetröska!) så gick det ofattbart smidigt att skruva ihop sängen!!! Ända till den SISTA grejjen ska dit... skenan som bär upp madrasserna i mitten... BORTA!!!
Så där står vi! Klockan är 21:30, trollen klättar på väggarna av övertrött energi... o hela sovrummet är ett enda kaos!

Nå, vad gör man... bäddar på golvet!
Så, det tyckte ju trollen var ännu mer spännande!!!

Vilket äventyr!

Så, sent som sjutton somnade dom, o vi som ska följa med mormor till Luleå i morn... tidigt... lär ha 43 kilo grus i ögonen i morron halv sju när vi ska upp...
Nå, det lär vara en halvilsken mamma som ringer till IKEA o ber dom handlöst skicka upp en ny skena med bussgods OMG!
Det är faktiskt första gången jag är med om denna händelse... att det saknas en del!
Men... sånt händer ju...
Och, nu är jag riktigt trött...
Det var en stumpa som vaknade till igår natt... höll igång till tresnåret så mina ögon ser i kors!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lite synd att det inte står mer tydligt när man köper sängarna att den inte följer med. Den delen måste nämligen köpas separat.... Himla osis.

2008-08-13 @ 08:02:17
Postat av: Lillan

Var med om precis samma sak när vi köpte ny säng till Josse. Fick skylla mig själv och göra en vända tillbaka till IKEA för att få med den där förbaskade skenan som skulle var framtill på sängen (hon har en dagbädd). Varför inte packa allt i ett paket???

2008-08-14 @ 11:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0