Men Dittans säng...

Fixades utan mankemang!
Och, det var ett helt gäng fler skruvar till den jämfört med den stora!
Men, det gick som smort att skruva ihop den igår... Jag älskar att skruva ihop saker efter manualer... allt från möbler till elektronik! Det är väl det ljuvligaste som finns att få sätta tänderna i en tjock manual o klura!!! Speciellt möbler!!! Man ser sånt otroligt resultat... från det där lilla, platta paketet... Dom är verkligen platta!!! Till en helt riktig säng!!!

Jag blir ordentligt imponerad över formgiving o alla tekniska lösningar... en gäng skruvar, muttrar, plastpluppar, träpluggar o så några skivor av spån - - - o det faktiskt funkar!
Det blir ju precis så som det ska se ut!
Vilka ingenjörer som sitter o faktiskt klurar ut hur allt ska hänga ihop!

Så, i natt har stumpan sovit i sin egen säng!!!
Visserligen har dom legat "på rad" för nu återstår att möblera om lite till...
Borra hål i golvet så man får ner nätverkskabeln till datorn som ska få bo i "hundrummet"... skruva ihop bokhyllorna som också ska vara i hundrummet så man får röja upp där... ordna plats för datorn, flytta frysskåpet till köket, vart sjutton det då ska rymmas... osv.. osv... osv... Sen, klura ut den smartarste placeringen av två barnsängar och en dubbelsäng i ett sovrum!!! :-o

Edvin på morron...
Han var i vardagsrummet, eller som han säger "Mitt rum", o pysslade på med nån traktor... jag satt i godan ro o läste Kuriren tillsammans med mitt morronkaffe... Då hör jag hur det rumlar till där inne o Edvin kommer rusande, huckrande o ropar "Aj, aj, aj - blås!" snubblar på mattan som Edith knölade ihop en kvart innan när hon skulle lägga sig o sova där under... o i fallet slår han sig nånstans i foten/rumpan-regionen o då lyfter han upp benet mot mig, i en tjusig kurva bakom sig själv o säger: "Blås!"
Jag blåste, började på den byxklädda rumpan o blåste hela vägen ner till foten, två gånger... men, jag tror ju inte att det var där han hade ont från början o ville att jag skulle blåsa... men, mycket kan ju ändras under resans gång! ;-)
Han har blivit jätte, jättekänslig!!! =D Minsta lilla "skada", och som skada kan man räkna att tappa en legobit på foten, o då måste det blåsas!!!
Nu har Edith också börjat... hon stöter sig... tittar på mig med förskräckta ögon där tårarna med minsta lilla ömkan skulle välla fram o börjar blåsa o flåsa med munnen själv!
Så, då är det bara att blåsa för kung o fosterland!!! =)

Nu kommer snart pappan från jobbet...
och, vi tänkte bege oss österut...
Den där Dino ska ju hänga med mig o Ask på utställningen i Svartbyn på söndag... så, jag tänkte ge honom en omgång med en burk såpa o vattenslangen!
Och... kanske en omgång ringträning också... hehe...
Vilka kontraster va?
Första utställningen för Ask (även då var Dino med) var fjolårets Beagleklubbsutställning i Svartbyn... nästa var World Dog Show med drygt 21000 hundar från 56 olika länder... o så blir nästa i Svartbyn, inofficiellt med något mindre antal hundar! :-S

Nu sitter stumpan, trött som bara hon kan vara när klockan är 09.30 o hon har vaknat före sju på morron... Edvin startade 06.05!!! Och, jag som verkligen hade velat sova läääääänge denna morron! Kände mig lite sliten, två dagar med långa resor o sena kvällar... nåja...

Det ÄR högt upp!!! =)

Lite "bra" är det med så hög säng... hon törs inte gå ner från den själv... så, nu sitter hon snällt där uppe o ser "Hej Hej sommar!" - Zlatan svarar på frågor....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0