Rymmerskan!

Haha... Hon rymde igår! Damen... Den rara kissekattan!
Jag stod o hojtade nåt åt Anders när han stod o grillade igår o då smet en skölpaddsfärgad pil (otroligt att en sån rund dam kan va så snabb!) förbi mig! HJÄLP!
Ut o ranta efter, bad Anders vara beredd på andra sidan av garaget där han stod o grillade medan jag själv smög efter cocco lite raskt... hon stannade o pinkade ett par meter från Anders o just precis när jag skulle plocka henne (fick väl tag på tre katthårstrån) pep hon iväg!!! Rundade hörnet på garaget o så gick korkskallen IN i garaget o Anders stängde lite lämpligt igen dörren efter henne!!! HAHA!
Hon fick sitta där o begrunda sina synder ett par timmar... när jag tog in henne så var hon sååååå glad att få komma in o Armani var glad att se henne! Bäst att han slutar noncha henne nu... det var väl därför hon smet! Hon tänkte väl "Jaha! Här gör man allt för att jama o fluffa upp sig framför den där svarte mallgrodan o han skiter i mig!! Ja, då får jag väl hitta mig en annan karl!" (brukar ju inte vara allt för svårt i kattvärlden!)
Nå, senare på kvällen/natten... så blev det lite "hot-stuff"!!!
Vi var på vindan, jag o stumpan när det satte igång att vråla där nere så att det vibrerade i golvet!
Det var riktigt vansinniga kattparningsvrål!!

Idag har hon varit lugnare, o Armani totalt ointresserad...
Få då se om dom har gett sig... Alltid lika spännande att följa katternas kärleksliv!!!

Vi jonkade iväg till Kypas idag...
Edvin såg ut som ett stort frågetecken där han satt i en sandhög o körde traktor när vi rullade in på gården... =) Jag tror att han hade glömt bort oss!!!
Jag o pappan smet iväg ut i hjortronskogen... Edith hade inte en susning om att vi lämnade henne!!! ;-) Och, när vi kom tillbaka från skogen hade Frida varit på promenad med henne o hon hade SOVIT liggande I vagnen!!! Hur bar hon sig åt??? När jag försöker få henne att sova i vagnen så skruvar hon sig som en ål! Om hon inte stupar av total utmattning... det händer!
Nå, vi fick ihop nästan två kilo hjortron som står o puttrar på spisen till sylt...
I morron ska vi göra ugnspannkaka o alldeles nykokt hjortronsylt! Smaskens...
Fast, till vaniljglassen från Konsum som hamnade i kundkorgen (???) kanske sylten smakas av ännu färskare! =)

Att skogssvängen för övrigt har en del att nämna.... hmmm
Måste ju vara ringrostiga som sjutton!
Jag tog med mig mina skogskläder o stövlarna i en kasse när vi for... när jag då bytte om så.... Hallå! Vad ska jag med stövlarna till när jag inte tog med några sockor!?!?! Äh... tänkte jag o stoppade ner dom barfota fötterna i stövlarna o traskade iväg.... det går nog bra! Jodå, det gick jättebra... o sista biten, så fort vi kom oss bort från myren åkte stövlarna av! Farmors chockade ansiktsutryck går inte att beskriva när jag nämnde att jag traskade iväg barfota i skogen!!! Nå, har jag gått ner från fjället Svajppa till Bäverholm en gång... o det var betydligt längre! Och... alla deltagare i jaktprovet tittade bra mycket mer konstigt på mig än vad Anders gjorde! ;-)
Nå, jag gillar att känna jorden under mina bara fötter...
Och... solen sken, det var ganska varmt... att trampa myr kräver inte så många avancerade plusgrader för att svetten ska börja flöda!
Så... vad gör vi? Glömmer att ta med en vattenflaska... VA???!!!
Man kan ju tro att vi är värsta stadsborna som inte varit norr om Märsta!!! Fast... myggmedlet hade jag stoppat ner i jackfickan...
Puh! Annars hade vi nog inte stått ut!

Näpp...
Nu har troll o pappan lagt sig... två av tre sover... så nu ska jag smyga mig ner o bortsta tänderne...
hjortronsylt o glass får det bli i morn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0