Hmmm... vilken ska jag välja?

Jag kom på mig själv där jag stod o bytte ut Bamse o Lille Skutt mot Skalman... o då kände jag mig lite löjlig o försökte intala mig själv att det var för att TROLLEN säkert hellre vill ha ett plåster med Lille Skutt än Skalman!!!! Fast, om jag nu ska erkänna så tycker jag Skalman är coolast... skulle också vilja ha en mat o sov-klocka som talar om vad jag ska göra o när! Vad enkelt livet skulle vara då!

Nå, grejen är att jag skulle diska en glaskonservburk häromdan,
den som jag har o blandar välling i eftersom jag, sen det senaste larmet om giftig plast, slutat mikra vällingflaskorna!!!
Nå, den där glasburken, är det första jag fiskar upp ur det skummande diskvattnet o kör ner diskborsten i... och den har en flisa som är borta, exakt precis där jag kör ner mitt långfinger!!!
Så, nu kan jag göra som Edvin! "Kolla! Jag har plåster på fingret!" och helt ogenerat "ge fingret" hur jag vill! =D

Det där såret, sitter på precis fel ställe... o på fel hand!
För, så fort man gör nåt så är det i vägen... diska, baka, laga mat... vad som!
Och, det var ju inte bara för Bamses skull det blev just dom plåstren... nä, egentligen var jag ute efter nå plåster som ska tåla vatten bra o som jag vet gömmer sig där i hyllorna nånstans... men, det enda jag hittade var textilplåstren som jag härjat med sen jag skar mig, totalt värdelösa så fort dom kommer i närheten av diskbänken... o så då dom där barnplåstren!
Och, dom är ju i plast... så... på den vägen var det!

Annars har det varit en mycket trevlig morron/dag!
Jag har fått lussekatt o kaffe till frukost! Och så paket! =)
Ja, nu har jag 364 dagar kvar att kalla mig 30+ sen är det kört!
Så... man får väl passa på o njuta då...

Och jag har fått jordens coolaste örhängen!!!!!
Och, en värstingbra kaffepanna... mina svordomar över den skraltiga jag har (i aluminium som man ska sticka en pinne i skaftet för att garanterat spilla ut hälften av dom fyra koppar som ryms i den o som saknar lock) i ryggsäcken gick hem! ;-)
Så, nu är jag stolt ägare av en finsk, rostfri 1 1/2 l skogskaffepanna!!!


Beat this! John Deere-örhängen!!! =D
(ignorera dom totalt oplockade ögonbrynen... tur att inte allt annat lurv syns!!!)

Fast, jag tror att både Edvin o Edith gärna hade behållit örhängena själva..
för dom är som iglar på dem!!!

Det snöar... o snöar... o snöar...
Vi lever som i ett vitt vakuum!
Pappan sliter i sitt anletes svett både här o hos mormor...
i en ojämn kamp mot vädergudarna!!!
Det blinkar i strömmen... för den enormt tunga snön som hänger ner från träden är massiv! Tallkvistar stora som fullväxta björkar knäcks som tändstickor av tyngden... o stövarn hade lite flyt när en gigantisk kvist bröts från ena tallen här utanför!

Så, vi har inte ens planerat nån middag idag!
Nä, det blir en eld i kaminen o så grillimakkara med bröd!
Då behöver man inte svära när strömmen far!

Nä, nu ska jag gå o diska undan tårtkalas-porslinet!
Vi smaskade sån där baileystårta... mmmm... med mormor tidigare... o som sist så var det inte den godaste tårtan vare sig Edvin eller Edith smakat! Men, MAMMAN gillar!!!

Fick lite otippat ett kort igår...

Blev jätteglad! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0