IDOL!

Vi gjorde spark-premiär idag! =)

Till skolan för två kassar med sopsortering...
Vi mötte mormor efter vägen, så Edvin fick "snålskjuts"... hade ju tänkt att han själv skulle köra sparken, stumpan åkte på min spark o hundarna bredvid...

Lika bra gick ju det... o när Edvin såg att jag "sparkade" med ena foten på meden o andra att ta fart med hojtade han till mormor: "Du ska också åka så med foten!"
Edith njöt av farten o började vråla "IHHAAAA" när vi kom upp i lite fart (ska nästa gång spänna fast henne på sparken, sätta selarna på hundarna o så sparka!!!), Edvin vrålade: "Inte så fort!!!" när vi kom upp i lite mer än snigelfart!!! Han är både höjd o farträdd!!!

Sen är det ju sjukt... att man i stort sett varje gång man möter en bil så kommer det en från andra hållet också! Och, jag stör mig fanatiskt mycket på alla idioter till bilförare... inte lastbilschaffisarna... dom nästan stannar när dom passer, i regel... men, alla satans puckon som kör bil!!!!! Tydligen så har dom ju lyckats ta körkort... men, man kan ju undra!!!
Hur funkar folk???
När dom SER en mamma, en mormor, två små barn o tre hundar efter vägen... o dom bara blåser på helt obrydda!!! Håller man ut handen så skulle man röra vid bilen!!!
När nu snön äntligen slagits ihop så det blir hårda kockor (det har varit så löst hittills) så ska jag börja bära med mej en kocka... om nån närgången bil kommer så håller jag helt sonika ut handen o råkar släppa kockan... spräcks glasrutan ska jag asgarva!!!
Och, nu har vi varit ute i fullt dagsljus dom senaste dagarna... men, ändå på med knallgula reflexvästar för att verkligen synas i snön... Så, nog fasen syns vi!!!

Men, det var fantastiskt sparkföre o helt underbart ute idag, tom Ditton hade kul!
Hennes normalt bistra uttryck var riktigt glatt!!!
Men, då hade hon också en långärmad body, en stickad kofta, en stickad tröja, långkallingar, velourbyxor, fleecebyxor, strumpor, stickade sockor, varma Kuoma-vinterskor, overall... varm o go Reima... fleecemössa, varmt fodrade skinnvantar... Och, hon frös inte... men, fötterna var kalla o fingraran likaså...
Hon är ingen vinternänniska... hon ska ligga inne vid kaminen...
för, det var väl 1,7 minusgrader ute!!!

Nä...
Nu köttfärssåsen klar...
broccolin står i mikron o vrålar att dom också är klara...
så nu ska vi glufsa i oss käk...
Lunchen blev "blojda" - Blötan på spadet som blev kvar från brakmiddan igår... det var lika gott idag!!!

Sen ska jag faktiskt se Idol... lite spännande...
har knappt sett nåt av programmen iår, men, nu börjar det vara lite halvspännande...
Han är skön, den där Kevin Borg från Arvidsjaur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0