Kattbad...

han fick sig ett bad höromkvällen, käre Armani!
Jag tror att han tyckte jag var dum o elak... :-o

Där jag satt på Edvins blå IKEA-pall (helt perfekt när man ska bada hund/katt i källarn!) så började jag fundera på när det var sist han fick ett bad...
Sista utställningen var i augusti 2006!
DÅ vet jag att han fick sig ett bad, tog med honom till Kjell, i badkaret... o gav honom (och mig själv) ett långt, omsorgsfullt bad! Det är en hel del att tänka på när man preparerar en katt inför utställning.... det heter så!
Sen får man beröm eller kritik av domaren, bra preparerad! Betyder alltså att katten är ren! =D
Och, att pälsen är fluffig, fetsvansen osynlig (hankatt... urk... får en fläck högt upp på svansen som är drypande fet!) och att allt skiner o blänker... tillika på en glad o harmonisk katt!!! Gissa varför det är snart fyra år sen jag sist var på utställning!!! HAHAHA!
Nå, det blev en snabbdusch får man väl kalla det... två schamponeringar... ett par extra omgångar med grönsåpa i fetsvansen, o så sköljning så det inte skummar! Utställningstvätt ska sköljas minst en kvart... enligt dom som kan!

Sen försökte jag kamma lite...
Ehhh... inte såååå omtyckt...
Men, han blev betydligt mycket renare o finare!

Nå ja...

Vi har haft lite sovmorron idag... en bit efter sju steg vi upp...
Först hade pappan planer på en sväng med stövarn idag... låta honom få nosa lite intressantare dofter än sparvarnas trippande omkring fågelbordet!
Vädret enligt proffsen skulle vara omkring 10 minus på morron...
Men, sent i går var det en bra bit kallare än 20...  o på morron var det inte varmare!
Så, då funderade vi på en sväng österut istället! Finland...
Men, det lockar inte speciellt mycket det heller... bylsa på sig massa kläder... på troll o sig själv... sitta o svettas i en varm bil för att frysa ihjäl när man går ut...

Stumpan har slockat på soffan... Edvin tjatar om sitt lego...
Trist dag idag... det hjälps inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0