Nån funktion fyller man ju...

När stumpan är trött har hon i regel en napp i munnen...
om hon vaknar på natten har hon då också nappen... annars klarar hon sig rätt bra, fast jag tycker att hon blivit "nappigare" den senaste tiden! Fast, så var Edvin också... först var det inte så noga med den där nappen, utom då det var ledset eller riktigt trött... men, sen kom en period då jag tror att nappen satt fast i munnen!!!

Det är väl där hon är nu... eller börjar hamna!?

Nå, om hon då vaknar till på natten o vill ha vatten så gnäller hon lite o pekar på pipmuggen med vatten som alltid står vid sängen... jag sträcker mig efter den... hon flockar ur sin napp o stoppar in den i min mun!
Dricker det hon ska... gnäller lite när hon ger tillbaka pipmuggen o flockar tillbaka nappen in i sin mun!
Så, numera kan jag kalla mig professionell "P-plats för nappar"=D

Pappan har åkt för ett arbetsdygn...
Formen vart bättre o bättre igår, så... jag antar att han kände sig pigg o glad på morron!
Jag o stumpan har sovit när han for! Endast Edvin var vaken... o kanske tomten...

När jag vaknade till i natt, hade somnat på soffan, det kom en stumpan nertrampandes baklänges från vindan! Så, då borstade jag tänderna, hade ut hundarna o så gick vi upp... Edith fick se lite djungeldjuret Hugo skulle tro att klockan var nånstans efter fyra på morron...
När jag låg under täcket så kände jag att jag var öm på utsidan av mitt vänstra lår... hela vägen... fast, jag brukar ju vara det... tror det hänger ihop med låsningar i ryggen, för ibland har jag inte alls ont... o låsningar som kommer o går har jag ryggen full! Men, nu på morron när jag tog på mig byxorna så kände jag igen att det var ömt... o jisses det blåmärket!!!
25 cm långt sträcker det sig knallblått o prickigt utefter hela låret!
Och jag som mycket sällan eller aldrig får blåmärken!!!

DÅ kom jag ju ihåg... var o försökte mig på en sparksväng igår...
Selar på hundar, reflexväst på mig o så min gamla spark...
Den är rätt ny o totalt värdelös!
Grejset som går ihop från sitsen o till medarna är gjort av nån metall...
Och, om man som jag kommer med två (förr var det tre!) hundar som drar i fullt ös o så kör man på nån asfaltsbit eller nån sten så tar det tvärstopp! Och, dom där metallskenorna har jag knycklat ihop ett par gånger... igår gjorde jag det igen... fast, vi slog runt också... i alla fall jag o sparken! Och, nu är det helt ihopknycklat!!!

Har ju mammas gamla spark också, den är helt i trä så det ska man väl inte lyckas knäcka... men, då är den ganska mycket mindre, så...
Jag får försöka komma på nån förstärkningskonstruktion... =)

Och halt var det... såphalt!
Fast än vägen såg ut att vara helt bar på sina ställen, svart o blank, så flög sparken fram som en racerbil! Och, det var vansinnig trafik!!! Lastbilar från alla håll... o då känner man sig liten, när en timmerbil dundrar förbi några centimeter från en eftersom den får möte samtidigt med en annan lastbil...

Så, den där efterlängtade sparkturen på superhalt före uteblev... nä, det blev en synnerligen ansträngande tur efter byavägarna som var moddiga o uppluckrad snö! Jag fick springa mer än sparka... och som sagt... knyckla ihop sparken ett par gånger...

Efter ett par dagar med plusgrader... så nu vräker snön ner igen...eller det är väl mer snöblandat regn...
Tänk, det är både snökaos, blixthalka o vansinnesväder här just nu... men, inga hysteriska varningar eller tidningsrubriker...

Kommentarer
Postat av: Farmor

Jag har lyckats krascha en träspark vid ett tillfälle då jag skulle ut med Lady, med den påföljden att hon stack iväg med sele o koppel och återfanns i skogen. En mörk kväll och mycket snö!!!

2008-12-19 @ 07:09:34
Postat av: Marris

Jag har åkt i "110" med spark bakom 2 Rottisar... det var en upplevelse kan jag tala om.... hade inte en chans att få stopp förrän hundarna ville det - gissa hur det slutade ;-)

2008-12-19 @ 18:16:39
Postat av: Catherine

En miljon gigantiska blåmärken o totalkvaddad spark!! =D

2008-12-19 @ 18:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0