Rubriken försvann...

För ett tag sen hade jag dagens blogginlägg färdigt i skallen...
Det händer faktiskt rätt ofta... antagligen har jag väl blivit lite manisk o fått nåt slags tvångsbeteende när jag kan (rätt ofta) gå o fundera hur nästa inlägg ska se ut, vilken rubrik, bilder, händelser...
Fast i regel är det ju nån rolig händelse som startar upp den där tankeverksamheten!
Så var det på morron...
Hade halva inlägget klart i skallen o när jag nu satte mig här så POFF - borta!

Nå, det lär ju inte bli mindre pladder från mig ändå... hehe...

Vi hade ju veterinärbesöket igår, han skulle komma kl 10, men det drog ut lite på tiden o jag hade ju kommit överens med mormor att vi åker o handlar en sväng efteråt, o det tar inte så lång tid... att snöpa katten!
Nå, pappan hann komma från jobbet...
Och... när klockan travade iväg så började jag så smått planera att jag tar trollen o åker o handlar med mormor (lugnt o skönt för både katt o veterinär) o så får pappan fixa upp en protesterande katt på bordet o hålla fast tills det lugnande börjar verka! Klädde på ungarna, skickade ut pappan för att spänna fast dem i bilen, o då kom han, tack o lov!

För, det hade nog varit droppen för herr Armani!!!
Han o pappan är ju inte världens bästa vänner... o att ha pappan som sista person som "hjälper" honom som äkta hankatt... mja... inte schysst....
Nå, det gick ju ganska fort ändå, lite drygt en halvtimme så var kulorna borta... o strax därefter for vi till Bränna, trollen, mormor o jag!

Dom bjöd på tårta på Konsum! Chefen slutar...
Och, det tycker jag är urtrist!
Den nya chefen stod sida vid sida o bjöd på tårta, hon också...
o jag vet inte... men, fick lite obehagliga vibbar...

Men, säkert är hon jätte, jättebra o allt blir frid o fröjd...
Det är väl bara mina fantasifoster... men, bara själva grejen att hon kommer från Töre fick kalla kårar att sprida sig på mina armar!
Tidigare erfarenheter av Chefer från Töre har ju inte visat sig vara det bästa för Överkalix!
I alla fall om man hör alla (och det är väldigt många) som berättar om än den en o än den andra anledningen till varför dom slutat handla på ICA! Inklusive mig själv... fast, jag fick ju sparken förståss... o jag väntar fortfarande på svar från "chefen" om hur det ligger till med LAS när man är barnledig...

Och, jag kommer väl att fortsätta att handla på Konsum... förhoppningsvis är det en toppenbra tjej som är snäll o bra mot sina anställda!!

Trollen var då nöjda med att få glufsa i sig tårta!!!

Pappan har rustat oss inför kommande dygnet han jobbar...
Lite trist är det allt att han jobbar nyårsnatten... men, men...
I alla fall så har han tömt askan o fyllt på ved, ordentligt, så vi har om det blir riktigt eländigt!
Dom har ju utfärdat en klass 3 varning åt kusten o tornedalen... klass 2 här mot inlandet, fast ibland har vi mer kustväder... så, få då se..
Jag fasar lite (där var min rubrik!!! Hörde på radion om varningarna o började fundera!) för storm gillar jag inte! Dels så blåser det rakt genom det här otäta huset... o så är jag alltid orolig att nåt ska blåsa sönder, typ taket eller så... jag har en känsla av att det inte behövs så kraftiga vindar för att nåt sånt ska hända... eller att nåt av grannens träd ska blåsa ner över huset...
Nå, när det ger sig så vet man...
Nu börjar det friska i ordentligt!!!
Det blåser så det knakar i hela huset! Huvva!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Här blåser det också :-)

Näpp, ska gå nu och börja baka lite mjukkakor

2008-12-31 @ 10:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0