Smärtsam läsning...

Jag följer några bloggar här i världen...
Några nära mig... tycker det är jättespännande att få följa med i andra människors vardag med glädje, sorg, tristess, trötthet, upptåg, busighet o så allt annat som livet innehåller...

Sen har jag en o annan "kändisblogg" som jag följer...
men, häromdan fick jag ett slag i magen då jag kikade på en av dom "största", en blogg som jag beundrat för att den varit så naken... ärlig o väldigt rak! Och rolig! Men... som sagt...

"och det finns inget som jag tycker är så ointressant som mammabloggar. Dessa brukar vara ändlösa beskrivningar av hur den infernalist tråkiga ”mammatillvaron” ter sig. Ofta in i minsta detalj och beståndsdel. Dessa mammabloggar är nästan lika smärtsamma att läsa som de så förhatliga så kallade skönhets- och modebloggarna."

så stod det... o jag kände det hårda rappet över mina fingrar!!!
Och lite förundrad blir jag över hur jag kan vara så förtjust o tycka om det en person skriver som i sin tur föraktar så fatalt det JAG skriver... Lustigt...

Men... jag behöver ju inte läsa den bloggen mer... Personen i fråga är inte sällan själv rätt beskrivande i sin föräldraroll!!!

Så, till alla som nu faktiskt läser min blogg, det är ju några stycken som står ut med denna smärtsamma läsning... så vill jag bara säga: TACK!

För, här kommer lite infernaliskt tråkig, in i minsta detalj beskrivning av en mammas tillvaro!

Stumpan, det monstret... vaknade ju såklart på kvällskvisten igår, tror inte hon sov mer än en halvtimme!!! Och... var så övertrött att hon somnade nångång långt efter ett, efter att ha varit så övertrött o känslig så det räckte med att mamman med lite barskare röst sa: "Lägg dig!" så började hon garngrina!!! Så, vi somnade sent! Och, upp klev vi strax före nio! Så, förhoppningsvis sover stumpan en stund mitt på dan o sen går hon o lägger sig, för natten, i normal tid!!! =D HAHAHA!

Edvin var rolig o spjuveraktig på morron...
Jag har suttit o knåpat med ett Word-dokument på datorn... man glömmer så fort sånt där småkrafs som man en gång kunnat... o så sitter man där o får en aha-upplevelse "Ja just ja! SÅ kunde man göra!" medan man knåpar... men, jag tror jag fick till ett hyfsat dokument...

Så mitt i allt vill herrn ha frukost...
Fram med skålar, flingor... Ha, jag köpte COOP-flingor o han åt glatt i tron att det var tiger-flingor! SEN fick han se kartongen: "Är det tigerflingor... DÄR inne?!" undrade han med ett förvånat uttryck! Och så ett par mjukkakesmörgåsar med falukorv...

Där sitter han då i lugn o ro o njuter av sin päronfil... tittar ut genom fönstret o kläcker ur sig: "Hmm, oväder blir det också!" och, jag tror ta mig sjutton han har rätt... för, det ser ganska grått o murrigt ut... lite snövarning!


Mammas hjärtegryn!

Så, om nu nån läst o känner att deras dyrbara tid slösats på något så vansinnigt som en normal morgon i en barnfamilj... SORRY!

Och vilken jäkla tur det är att vi människor är olika!!!

Att jag, som fullkomligt älskar o skulle göra allt för min underbara familj... faktist får ut så mycket av en enkel kommentar från en treåring!
Jag är ju ingen duvunge... har en hel del med i mitt bagage... Överkalix är ju inte det enda ställe jag bott på... Dom skolor jag gått på har spritt sig från Nyköping, Ösmo, Skärholmen, Hökarängen, Rågsved, Övertorneå, Kalix till Överkalix... och jag har bott på fler ställen än så... Så, jag känner mig inte riktigt så där insnöad som nidbilden av en norrlänning är...

MEN, jag har valt att bo här!
Och, jag har VALT att bli småbarnsmamma igen... och...

Jag är så lyckligt lottad att jag också tycker att det anspråkslösa liv jag lever nu är så mycket mer värt än alla dom andra 35 åren av mitt liv!
Jag har inte mycket pengar, inga fina prylar... men jisses så RIK jag är!!!
Jag är så otroligt rik att Bill Gates kan slänga sig i väggen!

Fast, nu ska jag logga in på atg.se...
för, några kronor skulle ju inte skada om det trillade in på kontot... ;-)

Kram till alla underbara människor som uppskattar livet!

Kommentarer
Postat av: Faster Lisa

EN STOOOOOOR JULKRAM TILL ER =)

2008-12-20 @ 13:37:47
Postat av: Linda

"Go Catti Go Catti"...

Jag hejjar på dig!



Än en gång får vi säga:

-"Tur att smaken är som baken"...



Att följa din blogg får mig att inse att jag inte är alldeles galen, det finns fler som har det nästan som jag =).



Ha det bäst.

//Linda

2008-12-20 @ 14:55:51
URL: http://flexis77.blogg.se/
Postat av: Lillan

Du får absolut inte sluta skriva om ditt "mammaliv"!

Skit i alla andra och sköt dig själv - lite så är mitt motto =)



Rik kan man vara på många sätt, jag som du är inte rik på pengar men vi har ju så många andra guldskatter och diamanter.



God Jul på er nere i Salz

2008-12-20 @ 20:56:09
Postat av: Catherine

Ja, det är så sant... finns det nåt värdefullare än våra barn???

Icket, inte en enda dugg kan mäta sig med dem!



Och, den här bloggen är ju egentligen mest för mig själv... så att jag ska komma ihåg vad som händer i livet! Och, så inbillar jag mig att trollen själva en vacker dag kommer att uppskatta orden!

Säkert pinsamt nåt tag, men...



Jag hade då tyckt att det hade varit kul att få läsa om vad mina babydagar gick ut på!

För, som sagt... hur fort glömmer man inte?!



Så, tack för alla varma ord!!!

2008-12-20 @ 23:48:00
Postat av: Faster Anna

Jag tror att den där kändisbloggaren blev av med många läsare när hon/han skrev sådär... och det borde bli ganska många läsare... och mycket pengar fattigare...

Dessutom, om man nu avskyr något så enormt behöver man ju inte självmant besöka vissa bloggar, och man ska absolut inte tracka ner på andra! För vi är MÅNGA som tycker att dina blogginlägg om att vara mamma är höjdpunkten på dagen! Jag vet inte hur många gåger jag hinner gå in på din blogg när jag sitter i lägenheten i Umeå, säkert en gång i kvarten! För det kan ju ha kommit något nytt!!!



Många kramar! Mammabloggar regerar ;)

2008-12-21 @ 11:45:34
Postat av: Marris

Ja jag är då en av dom som följer din blogg varje dag - börjar med den till morgonkaffet för att sen fortsätta med de mer ointressanta dagstidningarna... Keep up the work girl - du har många som älskar det!!!!

/ Marris

2008-12-21 @ 17:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0