Tortyr!

Det är vad det är...
Tortyr!
Julgodis!!!
Fy!

Men, en sak har jag då konstaterat...
Jag HAR karaktär! =D
Mer än jag nånsin trodde! HA!

Det har varit pysslande med julgodis här i huset...
Pappan tog trollen igår o handlade så fick jag pyssla med mozartkulorna (hmmm... mycket kulor nuförtiden!) Det är ju lite pillrigt... först rulla små kulor av nougat, sen riva mandelmassa blanda med konjak/rom, platta till en marsipankula o forma runt nougatkulan... sen in i frysen o svalka sig en stund innan dom får rulla i smält, mörk choklad... och så kyla av sig igen för att till sist få ringlat lite smält vit och/eller ljus choklad!
Det är såna moment som man med egna kladdiga fingrar gärna undviker småtroll som hjälpredor... o en o annan nos som ständigt kretsar runt dem...

Sen blev det lite knäck o kola... o romtryffel...
Och, nu idag har pappan flytt fältet med trollen igen o jag passade på att rulla tryffeln till kulor o i kakao! Också det ett sånt moment man med ännu kladdigare händer väldigt gärna slipper TROLL!

Men, nu är det klart... har försökt slå in kolan i papper/plast, men, det är ju hur bökigt som helst... slutar väl med att allt gott fastnar ihop i en enda klump i kakburken dom samsas i!

Och, mamman... vars röv siktar in sig i dom där alldeles för små LaRedout-byxorna... har varit så otroligt ståndaktig!!! Så, jag är nästan mållös! En ynkligt liten kolabit smakade jag på morron!!! Nån slick på handen innan jag sköljde bort chokladen när jag rullat tryffeln...
Och, jag kan lova.... TORTYR!!! TORTYR!!! TORTYR!!!

För, är det nåt jag är galen i så är det knäck!
Normalt brukar jag sluka första omgången knäck jag kokar i ett nafs!
Det brukar inte ta många timmar så är det slut...

I år har jag inte ätit en, enda knäck!

(Ditto gillar knäck!)  - - - >

Sen är det ju ganska besvärligt att pyssla med sånt här UTAN att provsmaka... från såna där byttor o skålar som har lite smaskens kvar innan dom åker ner i disken!!!
Ibland glömmer jag bort mig där jag står med ett gottdrypande pekfinger i munnen... men, det är marginellt...

Synd bara att min ståndaktighet inte ger mer effekt...
För, det känns som om det går trööögt...

Men, jag kommer ner i byxorna nu!!! =D
Kan till o med stänga gylfen, men, då måste jag dra in magen ordentligt o brallorna sitter tajtare än korvskinn!
Men, helt hopplöst är det väl inte...
Och, jag tänker synda nu till jul...
Men, bara lite... =)

Måste ju bara pladdra lite om kaminen...
Det fanns ju bara en plats för den... fast jag ville ju gärna ha den i vardagsrummet... men, skorstenen var i "hundrummet" så då var ju kaminen tvungen att hamna där också...

Jag har säkert pladdrat om det förr... men, jag var ju orolig att hundarna skulle få värmeslag... men, här kommer ett bildbevis på hur jönsarna gör:

Bilden är utan blixt, endast eldens sken som ger ljus!

Och, där ligger dom, Ask framför Senna som lagt upp sitt huvud över honom, o snarkar för fullt! Dom ligger där ofta... och, DÄR blir det varmt!!!
Så, jag bara konstaterar... dom lider inte av värmen! ;-)

Nå ja...
Nu ska jag gå o diska undan slafsdisken från smask-makeriet!
Snart kommer pappan o trollen...  vi ska o våldgästa Anna o Lasse i kväll... blir middag o antagligen nedsmutsade mattor i köket... hmm... Matta under köksbord?! ehhh... Njä, inte hos oss!

Kommentarer
Postat av: AnnBritt

Och jag har gjort Bounty godis idag, som jag nu snaskar på ikväll ! God Jul !

2008-12-23 @ 21:33:45
URL: http://annbritt.blogg.se/
Postat av: Catherine

Bounty-godis!?

Hur gott lät inte det!!!

Snälla... recept!?

God Jul!

2008-12-23 @ 23:00:02
Postat av: Faster Anna

Mattan klarade sig galant... dessutom... allt går att tvätta :) Däremot hittade Lasses syster Christina ett halvt mördegskex på golvet vid hennes stol när vi skulle sätta oss och äta julfrukost.

2008-12-24 @ 12:11:29
Postat av: Catherine

=D

Tilltugg!

2008-12-24 @ 23:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0