Tung, tung snö...

Ja, jag har ju gnällt en hel del över snön, som vräkt ner... dag ut o dag in!
Idag var det då 0.4 plus när jag stack ut näsan genom dörren!

Så, nu rasar det snö i stora sjok från taket, det gäller att hålla tummarna att ingen står precis under när ett brak kommer! Och, i huset låter det som om en hjord bisonoxar dundrar ner för taket... så då fortsätter jag väl att gnälla! Men, det slår väl ihop snön i skogen... så kanske det blir nån jaktsväng i helgen! =D

Blir spännande att se om strömmen håller sig i ledningarna idag!
Det brukar ju komma som ett brev på posten...
när träden blir så snötyngda av all blötsnö så sliter dom
elledningarna med sig i sin strävan nedåt!
Fast, det har blivit bra mycket bättre...
vissa gånger är man chockad över att elen faktiskt inte försvinner!!!
För några år sen var det desto värre... jämt o ständigt for strömmen...
så fort en snöflinga dalade ner från himlen så *poff* var strömmen borta!

Igår var trollen riktigt trötta... så en kvart i åtta hade vi läst kaptiel två ur "Pettson & Findus - tomtemaskinen" (passar alldeles utmärkt så här i väntan på jul!). Edvin somnade nästan direkt... några minuter av "Bonde söker fru" såg han, så pass att han med ett imponerat tonfall kommenterade "bonden" Peters traktor: "Vilken John Deere-traktor!!!" sen vek han igen ögonen... stumpan var liiite envisare, kanske fem minuter... sen sov hon också!
Jag smög mig ner när "Bonde" var klart, gick ner o snörde tvätten i torktumlaren... mina planer var att sätta mig en stund farmför datorn, dom där julkorten är inte beställda än!!! Sen tänkte jag gå ner o njuta av en dusch i ett duschrum som är ljuvligt varmt efter fyra torktumlaromgångar istället för den vanliga, iskalla betongcellen!

Men, stumpan missunnade mig tydligen det!
Nä, hon kom nertrampandes, jag hade väl druckit halva koppen te...
Öppnat mappen med dom kort jag nu sållat ut för beställning... sen var det kört!
Suck...
Nå ja... hon var ju så trött att ögonen gick i kors...

Varför är dom så???
Varför ska man prompt vara vaken, hur trött man än är, i en viss period!
Edvin var likadan... helt hopplöst... man fick ligga med honom i sängen, timme ut o timme in... ögonen gick runt i skallen... alldeles gråa av tröttheten, men kroppen snurrade runt! Benen sparkade, armarna flaxade... för... hade han legat stilla i en minut så hade tröttheten övermannat honom!
Samma sak med stumpan nu...

Nå, det ger ju sig så småningom... men det är ack så jobbigt, för det lilla man planerar att hinna göra på "barnfria" stunder blir inte gjorda o själv blir man frustrerad o irriterad över både det ena o det andra!!!
Själv somnade jag ju till igår... vaknade strax efter ett o inte fasen iddes jag sätta mig vid datorn då!!!
Och så fortsatte jag drömmen!!!
Mardrömmen...
Jag var tillbaka i frustrationen, desperata känslan av att Edith är försvunnen!!!
Undrar om det betyder nåt? Måste nog googla lite om drömtydning.... ;-)

Nå, men duscha hann jag i alla fall göra...
Ibland är dom billiga... trots att dom varit så otroligt goa o rara i flera dagar!!!
Men... det samlar väl ihop sig till nån gigantisk sammandrabbning...

Stumpan sover fortfarande!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0