Var är dom långa makeronerna?

Det var den stora frågan när vi satte oss till bords!!!

Det fanns kvar rätt mycket makaroner sen nån dag innan, o tyckte att det kunde räcka gott till oss till middag i går kväll... det var bara jag o trollen! Pappan jobbar o Pontus skulle till Vippa o käka... så, jag öste upp ett par slevar var åt trollen, på med köttfärs o så var det klart!
Edvin kom glatt springande, kastade sig upp på stolen o skulle hugga in när han såg att det inte var såna där långa makeroner!!! =)
Men det slank ner rätt bra ändå... broccolin var ju mest till mig... men, trollen käkade för fulla muggar, dom också... det gillar dom! Kokt broccoli! =)

På morron har vi haft en mojsmorron, jag o Edvin!
Stumpan har sovit till nästan nio, Edvin ville kliva upp strax efter sju, så vi har legat under fleecefilten i soffan o slurpat i oss en vällingflaska o två koppar kaffe! På tv:n rullade en disneyfilm om Musse, Långben o Kalle som musketörer... själv läste jag tidningen mellan varven haglade frågorna från hjärtegrynet... "Petter gjorde illa, med den vassa kniven, på foten!" var han upprörd över... när Svarte Petter överlistade Kalle o övermannade honom i en svärdduell!

Sen när då stumpan kom nedtrampande så fick ju även hon en vällingflaska, o då ville ju Edvin ha en till! Så, ett helrör till Edvin... o då hade ju stumpan tömt sin flaska o ville ha mer!!!
Så, fyra flaskor välling... o fem koppar kaffe... hittills! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0