Vardagslunk...

Ganska skönt!
Inga krav, inga måsten... bara jag o trollen som tjorvar på!
Fast, pappan jobbar så honom får vi ju sakna i drygt ett dygn!

Igår surrade dom på radion om "värnlösa barns dag" eller som det hette förr, "menlösa barns dag"!
Jag hade ingen som helst aning om att den dagen var till för att hedra de barn som dräptes av kung Herodes i jakten på Jesus så där för dryga tvåtusen år sen!
Jag, o säkert var jag väl inte ensam, trodde att det var en dag för lite korkade o dumma barn... menlös låter ju inte direkt klokt!
Det var lite nedvärderande... men, igår fick jag då en förklaring!
Menlös = Menlös är ett adjektiv som innebär att
vara oförmögen att skada någon eller något,
eller att vara värnlös, oskuldsfull eller ofarlig

Tänk så fel man kan ha!

Edvin ville gå ut, men det är ganska kallt så jag iddes inte börja bylsa på dem för att fem minuter ute veta att stumpan är iskall om sina små fingrar o tår o måsta gå in igen!
Nä, nu börjar jag längta till vårliga vindar!
Tänk en solig dag i slutet av mars!!!

Nå ja... fort är vi där igen...
Har precis suttit o fört in händelser i nästa års almanacka!
Och... jag insåg att det går så fort!
Här sitter jag o tycker att det är såååå vansinnigt länge till den 12 december 2009!
Men, mitt i allt så är vi där... strax före jul med tindrande ögon o längtande barn!

Kommentarer
Postat av: Faster Lisa

Edvin förstår alltså genitiv S :D

2008-12-29 @ 21:34:57
Postat av: Anonym

Haha!

jaja men, nu när han fått kläm på det där med språk så fixar han nog allt! =)

2008-12-29 @ 22:24:00
Postat av: Catherine

äh... namnet bara försvinner ibland!

Fattar inte hur.. grr

2008-12-29 @ 22:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0