Helt borta är man inte!

Trots en rätt gedigen utbildning inom dator o IT-området så känner man sig i regel som en mupp när man fattar hur fort utvecklingen går o man har inte en susning om hur vissa saker funkar... när jag plockade fram den gamla Aptivan här om kvällen medan den här datorn var på spa-behandling o kände mig nostalgisk när man fick se en äkta DOS-prompt insåg jag att det var lääääääänge sen den var "het"!!! Dååå känner man sig gammal!!!
Men.. självförtroendet trippar upp några steg på trappan när man faktiskt kommer sig för o lära sig nymodigheter!!!
Har lärt mig att RIPPA!!! =D =D =D
En del låtar har man ju haft på datorn... men, alla gamla cd-skivor man aldrig lyssnar på har bara legat o dammat i hyllan... har ju tänkt många gånger att ta mig tid o lära mig hur det går till att få en hederlig gammal cd-skiva till mp3! Sagt o gjort... busenkelt var det med Windows media player så nu har jag rippat 21 cd-skivor - sen i går kväll!!! Så jag äntligen får lyssna på lite skön hip-hop o gamla Linkin park som jag längtat efter!!! =) Säger bara EMINEM!!! =D
Sen snackade Anders om nån bananlåda med skivor som skulle behöva rippas... han längtar efter sina gamla hårdrocksskivor! Men... en liten pyrande fråga som lever om i mitt bakhuvud... hur gör man med LP-skivor!??? ;-O
Och... man kan konstatera att jag o Anders har totalt olika musiksmak!!!

VARFÖR SUDOKU???
Va... varför just mina sudokun... inte för att jag nånsin hinner lösa dom men... ändå...
jag vill ju åtminstone ha en sportslig chans!! Nä.. inte för Ditton!!!
image77
Attan... hon kom på mig!!!
image78
Jaaaaa! Ännu ett sudoko eliminerat!!!
morr...
Tidningen hade legat där på soffan i kanske tjugo minuter o jag hade bara bläddrat igenom den...

Kommentarer
Postat av: Anna o Lasse

Hmmm... tror du att Ditton gör samma sak om hon är i Kypas med sudokun??? i så fall får vi hålla henne borta från kuriren... Erik blir nog inte glad om just "hans sida" är borta... :)

Kram

2008-02-15 @ 19:48:16
Postat av: Catherine

Ja.. jag lovar o hålla henne borta därifrån!

2008-02-16 @ 11:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0