Stackars lilla stumpan....

Hela natten har hon rosslat o varit orolig... gnällt på en osedvanlig ynkligt sätt! Och, på morron var hon riktigt risig! Feber o riktigt rosslig o snorig... segt, snorigt slem! Knappt ätit nåt under natten o på morron när jag försökte amma henne var hon inte som värsta stövaren med att äta men sörplade i sig lite grann... jag hade pratat med Bvc o dom rådde mig att komma in med henne så en läkare fick kolla...
så, vi fick tid 11.30 o hon fick gå till doktorn för första gången!
image82
Hon var ju väldigt påverkad o sjuk... prover visade inte på bakterier så hon har ju nån virusinfektiong som alla andra sjuklingar just nu... innan hade jag varit o kollat in www.vardguiden.se o om man läser om rs-virus o barn så var det som att läsa om Edith dom senaste dagarna! Läkaren kunde väl inte säga nåt mer än att det tar tid att få provsvar om det är rs... så om jag ville kunde han skriva remiss till barnkliniken...
??? Va... Lägga det på mig???
Jag gick ju till doktorn för o veta VAD jag skulle göra!!!
Nå, vi kom överens om att avvakta till 15-tiden så skulle vi komma in o se hur läget var då... så vi åkte iväg till Bränna... kom mig till banken i alla fall!! Och, sen en sväng till Konsum... Köpte en ny dammsugare till vindan!!!! En påslös, endast 799:- på medlemspris... =D (och nu hoppas jag att den är liiiite bättre än dom andra billiga skrotdammsugarna jag köpt till vindsbruk!) med skräpbehållare som Edvin tyckte var superkul att plocka i och ur för kontroll o undersökning!! Undrar just hur länge den får vara hel... tur att det går att köra med vanliga påsar då... Var om en sväng till pappan på ICA... sen vid 14.30 åkte vi tillbaka till vårdcentralen för uppvisning av en något piggare Edith! Nu var hon i alla fall kontaktbar! Kunde tom flörta lite småleende med doktorn! Så, tack o lov slapp vi åka till Sunderbyn... men, vi får ju avvakta hur det fortsätter... blir det sämre så får vi nog åka in ändå... men, när vi kom hem o hade packat upp varor osv... Edvin är MYCKET hjälpsam med sånt!!! Så, det gäller att vara snabb o få undan sånt som är mindre barnvänligt... diskborstarna blev (Blunda nu farmor!!! terrariereglas-) rengöringsborstar o Ediths barnmatsburkar gick det att bygga torn av!!! Hu... Nå, Stumpan var ganska pigg o fick i sig lite lunch!!! Sen somnade hon i vagnen o har sovit ett bra tag nu... hoppas, hoppas verkligen att det inte blir sämre...
Tänk... när Pontus var liten blev han förkyld... man behövde inte oroa sig för rs-virusar... fanns dom inte då???

Och, så...
YIPPPIE!!!!
HURRA!!!
YES!!!!
JAAAAAAAAAAA!!!!

Tvättäkta HALLELUJA-MOMENT resten av livet!!!!
Anders projekt lyckades!!!!!!!!

Anders... han slipper ICA!!!!!
=D =D =D

Lillstumpan... hon hade en febertopp med 39 grader på kvällskvisten... men, nu, klockan är 23:32, har hon piggnat på sig lite... eller just nu är hon väldigt pigg... kryper runt i fulla knyck o härjar på golvet! Härligt!!! Nu blev hon trött så, jag ska plocka upp henne o muta med lite tuttslurk... o hoppas på en lugn o skön natt... ialla fall med nån timmes sammanhängade sömn... för inatt var det bristvara!!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

vad har Anders nu lyckats med för något projekt? =)

2008-02-21 @ 17:44:04
Postat av: Anna

GRATTIS ANDERS!

Och jag hoppas att Edith kryar på sig! Hoppas att det bara är en vanlig förkylning... men hon ser ganska hängig ut på bilden... fastän bilden är lite suddig så ser man kring ögonen att hon inte mår bra. :(

Krya på er!

2008-02-21 @ 18:50:09
Postat av: Faster Emma

Hmm... vad ar det nu som hander som jag inte vet nagot om!! Projekt..Anders..slipper Ica... ojoj va jag ar nyfiken nu!
Krya pa er sma gullungar!

2008-02-22 @ 00:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0