Bebismagar...

Går inte ihop med älgleverbiffar!

Åhhh... Vad jag skulle njuta av en hel natts sömn!
Fy så trött jag är! Fröken majja loppa somnade väl strax efter två inatt efter först tre timmar med pigga ögon och full i bus sen två timmar med grin, magknip, pruttar och bajskalas?
Och då tror man ju att monsterflickan ska sova lääääänge!
Jo just... Strax före sju har båda monstren börjat härja... Hur kan två små barn leva om så? En säng som strax innan dom vaknade var hyfsat välbäddad är efter en kvart med dom två totalt kaosartad! Båda täckena är som ihopknölade högar längst ner i påslakanet, bäddmadrasserna hänger på trekvart och lakanen är totalt försvunna!

Nu är klockan kvart över nio på morron... Edith har slocknat i sin vagn o Edvin ligger framför tv:n med sin kära napp o halvslumrar... själv sitter jag här o är trött som fan men skulle inte somna för nåt om jag la mig ner! Ska ta mig en tidning o lägga mig o läsa en stund... Trött... trött... trött... och så den där förb. jä..a ryggen!! Ont... ont... ont...
Nå, antagligen blir det några rader till denna den andra januari!
Förhoppningsvis är väl humöret lite bättre... ;-)


Måste ju skriva några gnällrader till.... =)

Jag har ju jagat ett par nya skor, liknande dom sköna, slitna, hundtuggade curlingliknande skorna/kängor jag haft... men, inte riktigt hittat några som jag varit helt nöjd med... nu i fredags letade jag ju lite grann i luleå utan resultat så jag smet ju in på skoaffärn här i ökx innan Anders slutade jobbet... o ja, jo, ok... hittade ett par som jag blev nöjd med! Inte riktigt det jag tänkt mig.... men, ok...
Det fanns ett annat par, men då var dom på ordinarie pris o dom jag köpte på rea så snåljåpen tog överhand o valde åt mig! Igår hade jag på mig dom för första gången när vi åkte till Kypas, så jag har bara haft dom in o ut ur bilen... o nä, jag är inte nöjd med dom! Jag vill nog ha dom andra i alla fall... så, innan vi somnade igår så surrade jag åt Anders om det hela... han lyssnade väl med ett halvt öra o suckade åt mina planer på att sälja dom nya skorna på tradera o så köpa dom andra som jag nu vill ha! Nå, det löste sig med lite hjälp av Ask image33på morron!!!!
Förbannandes hundjävel!!! Så självklart att han skulle tugga sönder den ena!!!!! Så, inte bara för pengarnas o dom helt nya skornas skull men nu går jag miste om det lite roliga nöjet att sälja nåt på Tradera!!! MORR!

Så....nu blir det dom andra skorna i alla fall...

som inte var på rea...

så, om några veckor när ni igen får läsa om nya söndertuggade skor så finns risken att ytterligare nästa par skor är tillverkade av HUNDSKINN!!! Svart o vitt!!!!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Greta

Jag tror du måste önska dej en skohylla lite högre upp så att Ask inte blir så lockad.Det är tack vare din blogg jag orkar hålla näsan över vattnet tack Cattie kram från mej.

2008-01-02 @ 17:04:29
Postat av: Lillan

Hittade din blogg av en händelse. Du är en underhållande författare. Tack för att du delar med dig av dina dagar.
Det är en jobbig tid när kidsen är småa men ack så kort den är när man tänker tillbaka.
Gott nytt år föresten

2008-01-02 @ 18:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0