Deutsche Sprache

Åhhh vad glad jag blir!
Tack för all hjälp med tyskan... snart kanske man har lösningen!
En bra bit på väg i alla fall... Jag har stora förhoppningar på Annbritt! =)
I natt har vi sovit bra... som stockar!
Edvin kom smygandes ganska tidigt på natten över till vår säng... o Edith vaknade till så vi smög oss iväg o lånade Pontus rum o sköna säng... så, vi har mått ganska gott o sovit som prinsessor! Omkring niotiden har vi klivit upp o i sammaveva vaknade Edvin... så... Jag känner mig rätt utsövd o nöjd!

Synd bara att måste morra om det mesta... säger bara tidningar o dödsannonser...
Antagligen är det väl jag som är för petig o vill ha saker som jag tycker att det ska se ut... men, ibland undrar jag om dom sitter o gör annonserna för hand och faxen det modernaste instrumentet dom har på familjeredaktionen!!! Jag menar, hallå!!! Det är 2008! Jag med min gamla dator o dom halv-epiga program jag har i den kan ju göra en snygg annons så som jag vill ha den... när jag mailar över annonsen, exakt som jag vill att den ska se ut, som en Jpeg-fil och texten i ett word-dokument med exakta förklaringar om var o hur det ska vara fet stil, stora bokstäver (jag till o med vet att det heter versaler o gemena!) osv... osv... o symbolen jag ville ha i annonsen skickade jag också med i en egen Jpeg-fil, 2,5 meg för dom att jobba med! Och, det är ju inte direkt nån gratis allmose-arbete dom sysslar med... nä, saftigt betalt tar dom för annonserna!!! Är det orimligt då att man får annonsen utformad som man vill!!!??? Utan en massa tjafs o annat svammel!
Först skulle den vara införd den 10 eller 11/1, efter att jag haft några synpunkter på utformningen o dom ändrats så godkände jag den o väntade då införsel den 12/1 fortfarande idag, 15:e är den inte införd... men, efter ett samtal så kommer den imorgon! Tänk... jag är den enda i Överkalix som heter Catherine... om man söker på mitt namn o ort på Eniro kommer mina två telefonnummer upp... Men, tydligen har dom inte tillgång till internet (eller papperstelefonkatalog!) på annonsavdelningarna på norrbottens två morgontidningar för en kommentar vid vår mailkorrenspondens var att "Det är synd att jag inte har något telefonnummer till dig, då skulle jag kunnat kontakta dig och se om detta gått fram." Hallå!!! Dessutom sitter dom o jobbar med folk som mist en anhörig... sörjande människor! Då är det väl det minsta man ska behöva göra tjafsa! Nu är ju jag inte direkt nedbruten av sorg... har ju varit förberedd på detta dödsfall i många år... men, jag kan lite grann ana hur det verkligen skulle kunna vara annorlunda... o hur jobbigt det skulle kunna vara... Och att få reda på ett obduktionsresultat/dödsdatum ska vi inte prata om...
Kan skriva ett långt eget inlägg om det...
Säger bara att det tog en halv dag med ringander runt till vårdcentraler i Ökx, Kalix, Grytnäs... Obduktionsavd Umeå, Rättsmedicinska i Umeå... osv...

Nu ska jag publicera annonsen här... allt är helt egen design... o egenhändigt tillverkat.....
Klicka om nån vill se den större...
Men... lite lustigt tycker jag att det är...
För, det är ju ändå en tidning det handlar om...
Deras huvudsakliga uppgifter är ju att omvandla ord o bilder från livet till tryckt form och publicera i en papperstidning...
"vi har fått jobba ganska mycket med din annons!"  Kommentar i lite gnällig ton...
Voj, voj... Är det inte deras jobb... och det dom tar betalt för???

Nu ska jag koppla över nätet till Pontus... o gå ner o byta pinkblöja på Edvin... =)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jättefin annons, hoppas verkligen att dom inte sjabblar tilld et och gör den annorlunda..

2008-01-15 @ 11:16:02
Postat av: Farmor

Du har styrkan, det vet jag sen lång tid tillbaka. Kram/farmor, svärmor

2008-01-15 @ 23:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0