Dyra igen!

Hehe... Det är som med oljepriset... upp o ner i rasande fart!
Nu är dom inte lika billiga...
Visserligen vaknade Edith vid midnatt o piggnade på sig... när jag försökt hålla fast henne o hindra henne från att klättra över Anders (fattar inte varför hon ska pilla o peta på honom.... kittlig som sjutton o försöker sova) i nästan en timme så kapitulerade jag... gick upp, tog på fröken fleece-overallen och började städa skafferiet medan Ditton lekte på för fullt med Edvins traktor i vardagsrummet! En timme senare blev det pipigare o lite tröttare ögon, men, ytterligare ett bra tag höll hon igång o så somnade hon i vagnen omkring tvåtiden... vaknade till o då gick vi upp o käkade en natt-slurk o somnade om! Nu fick i alla fall pappan sova lite grann... för hur det än är så måste ju han upp o jobba medan jag bara behöver härja med griniga ungar på dagarna... han måste ju handskas med griniga kunder!! Hade det varit tvärtom, jag som varit tvungen att jobba i detta tillstånd, så hade garanterat hälften av alla kunder flyttat till Konsum!! Det stora morret hade ekat konstant mellan ICA-väggarna... för, mitt tålamod med sånt som inte direkt är livsavgörande är väl inte så stort just nu... så lite gnäll över ett skranat äpple skulle nog få humöret att explodera! =)
Och, det är ju "bara" småmonstren som måste stå ut med mitt griniga humör... o dom får väl skylla sig själv som orsakat det!!! =D Hehe... nå, så illa är det inte! Det går trots allt riktigt bra... egentligen blir man förundrad över hur mycket man egentligen orkar trots brist på sömn o annant svammel... och hur mycket några få timmars sömn kan ge!!!
o skorna, Lisbeth... dom är väl inte så billiga dom heller!!! Anders tyckte att det är väl bra att dom står där som sköld för dom hela skorna! Förhoppningsvis blir det dom som hamnar först i valp-käften om det blir nån nästa gång! Och, Ask lär ju inte vara den sista valpen... så, skorna får hänga med som "hasa-på-fötterna-o-hämta-posten-dojjor"!!! =)

Och inget ont utan nåt gott... skafferiet fick sig en välbehövlig utrensning!!! Tänk vad ambitiös man kan vara när man handlar... hittar det ena o det andra som jag tänker tillaga... efter några månader när det nästan själv kryper ur skafferiet så får man dåligt samvete! Det är så sant, att största miljöboven är nog det vi köper o inte äter upp!!! För, jag tror nog inte att jag är helt ensam om fenomenet... både i skafferi, kyl o frys finns massor av mat som bara skräpar... fast, dom där nötterna jag köpte för o göra nå shos av kommer jag att använda... flera olika sorter till nån kaka eller knäck, minns inte riktigt... men, dom lär inte förfaras... värre är det då med Ediths 4 månaders smakportions-puréburkar!! Hon lär aldrig äta upp Majs eller, ve o fasa, brocollipurérna!!! Minerna när hon fick smaka av broccolin går inte att beskriva med annat än ordet: ÄCKLIGT!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
HAHAHA....
Jag är inte ensam!!!
Plockade in reklamen o satt slötittade i Klartbäst eller vad den nu heter nuförtiden...
Blev så full i skratt när jag läser ett kåseri om att rensa skafferier!!! Det var som om jag skrivit det själv!!!
Kolla in sidan 14!!!!

(Klicka för större bild) Syns ju inte så bra här... men ändå... Annonsbladet Östra heter det ju..
Detta är för övrigt en favvoannons-tidning! Jag har har hittat två av mina hundar i den... och båda blev enormt fina o superduktiga jakthundar!!! Zack, tidigare omnämnd som värstingvalp, men också en ofattbart klok, fin o duktig jakthund... köpte honom som valp hos Brännströms efter en annons i bladet... sen hittade jag ju Baloo också i bladet... eller som han hette, Beyaz Töjre... honom hämtade jag i Arjeplog... vad säger man där... helt underbar hund! På alla sätt... utställning blev vi svenska vinnare 2001! Och, första pris på jaktprov... så, han Ask, odågan till son har mycket att leva upp till!! ;-) Så... det är en mycket bra annonstidning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0