Halva priset...

Trodde inte dom kunde bli billigare... men, nu är det halva reapriset som gäller!!!
Edvin har skött sig riktigt bra o somnat gott i sin säng o sovit nästan hela natten... men den där Edith... Suck, vad är det med henne!!!
Hon höll igång ganska bra på eftermiddan visserligen hade hon sovit lääääänge o mycket på dan, men flera timmars aktivitet på eftermiddag o kväll borde ha gjort madam trött... jo, ja, visst... hon somnade ju hyfsat så vi sov väl nästan två timmar innan damen vaknade klockan två i natt! Då blev det absolut full rulle! Vid fyra på morron började jag känna den enorma tröttheten komma... För innan hade jag kännt mig oförskämt pigg o utvilad (hade ju sovit två timmar ostört!) men, som sagt... vid fyra började det stora morret torna upp sig... SOV!!!!! Vis av erfarenhet så vaknar ju Edvin om ett par timmar... och... hon somnade ju förvisso... för att vakna i samma veva som Edvin vaknade o kom smygandes omkring kanske halvsextiden... har lite dålig koll!!! Sen har det varit ett evinnerligt snurrandes o tjorvandes i både vår säng o spjälsängen. Jag vågar ju inte ha henne i vår säng om hon inte är trött o somnar direkt, för härom natten slumrade jag till o vad händer då.. jo, illern smiter iväg, tråcklar sig genom virrvarret av våra fötter o drattar ner i golvet!!! Tack o lov är sängen jättelåg men det är fruktansvärt! Jag testade med att ge henne en vattenslurk i nappflaskan i morse, funkade på Edvin när han var i samma stadie, men, NÄ... inte alls! Tillbaka i vår säng... tillbaka till spjälsängen där hon får upp vattenflaskan!!! Begriper inte hur hon lyckades skruva av korken!!! Så, pyjamasen var sjöblöt o Ditton kall o frusen när jag flyttar tillbaka henne, tankar i henne en tuttslurk o till slut ger upp o kliver upp jag också... Herrarna i huset hade väl klivit upp en halvtimme tidigare... så, då var hon vaken ett tag o slumrade till i vagnen en stund... halvtimme max... o så pip o gnäll igen!!! Jag blir tokig!!! Upp, byta pinkblöja, tanka i en tuttslurk till o nu har vi gått upp... först satt hon på golvet en stund o pillade i babygymmet o Ask låg i vanlig ordning bredvid henne... så börjar hon gnället igen.. o jag hinner inte mer än öppna munnen o muttra nåt om förb. pip o gnäll så rinner Ask iväg... Edith grinig o gnällig o jag trött o arg är en kombination som den otroligt mjuke, veka o underlägsna Ask handlöst skyr!!! Lite komiskt faktiskt! Nu ligger fröken o plockar med nappen fram o tillbaka i sängen... o gissa vad... gnäller!!!! Hon är ju trött som sjutton men sen är det inte det lättaste att sova med en storebror som kör nån slags tung lastbil hela tiden omkring henne... hon måste ju nyfikna sig o se vad han gör!
Sen när ryggjäveln... ja, jag måste använda ovårdat språk!!! är helt åt helvete...
Jag blir såååå less... inte blir det bättre heller när spjälsängsläget åkte ner i lägsta nivån i natt efter att Edith stått halvvägs över kanten o svajjat... (längre ner att böja ryggen för att få upp o ner henne) Inte har jag ett minne av att Edvin var så... rörlig... Med honom hann man ligga ett steg före hela tiden... medans Edith är alldeles för snabb! =) En annan skillnad dom emellan är hur lätt man vaknar... det är väl enda grejen dom "ärvt" tvärtom! Jag (utan småbarn ialla fall) kan sova hur länge som helst o det får explodera en atombomb utan att jag vaknar... Anders vaknar om man vänder sig lite häftigare i sängen... glöm att man skulle kunna komma hemsmygandes mitt i natten utan att han vaknar!!! =D =D =D
Edvin, ja, när han sover på natten så kan man leva om hur mycket som helst utan att han vaknar... o vi har testat, jag lovar... jag o Edith!!! Som i sin tur vaknar av prasslet från byxorna när man går förbi vagnen om hon sover i den!!

Var till Kjells lägenhet en sväng igår... hittade lite "bilder"

Innan var jag på Konsum en sväng... köpte två förpackningar Brownies... när jag kommer hem o packar in varorna o det var inte speciellt mycket så efter en stund börjar jag fundera... brownisarna!!!! Var tog dom vägen??? Vad är det med brownies??? Inte var dom i bilen... så, jag måste ha lämnat kvar dom på Konsum... för, dom fanns med på kvittot så bevisligen har dom åkt genom kassan... men, det är lite sjukt med dessa kakor! Hur man nu kan missa att packa ner två ganska stora, prassliga, ganska färglada förpackningar i plastpåsen när man inte missar en liten tablettask....

ähh.. hon ger sig inte...
nu har hon legat o pipit o gnällt en halvtimme... har väl varit o gett henne nappen fjorton gånger... börjar bli lite fundersam om det är nåt allvarligare! Fast, hon är trött... enormt trött... hon har sovit högst fem timmar inatt... så nu är det bara o gå o lägga sig bredvid henne o garanterat somna själv.. så Edvin lär väl hitta på nå bus!!!
Min rygg blir tokig av att kliva upp o ner o ge henne nappen...

Kommentarer
Postat av: Anna

Synd att Edith fortfarande ammas, annars hade du ju kunnat lämna ifrån dig henne en dag eller två så att du får vila upp dig lite...

Ha det bra och ge de små en kram från deras faster i Umeå!!!

2008-01-08 @ 16:05:04
Postat av: Lisbeth

skämt å sido: men vad menar du?
" Inatt var dom billiga" och nu halva priset---barn eller skor?

2008-01-08 @ 17:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0