Nybliven "farmor"

Det är ju tack och lov inte bara elände som händer!
Jag har ju blivit stolt farmor natten till söndag!!!
Och den där kattpappan måste ha vetat om att han fått fem fina avkommor för i normala fall syns eller märks han knappt. Han finns, men han är så lugn och tyst... bortsett från när Ask jagar honom och han måste vara lite kaxig och spöa upp jycken... Men, om jag blir ledsen, upprörd eller arg så kommer Armani direkt o mjauar åt mig som liksom att lugna o trösta... om jag har rejält ont o ligger ner så kommer han o hoppar upp på mig, vilket han ALDRIG annars gör! Så, det är en mycket speciell katt, som har stor plats i mitt hjärta... så, när han hela dan igår gick omkring o svansa... tiggde mat från skafferiet.. fast jag kan ge mig fan på att han tyckte att vi skulle ge honom en konjak o en cigarr... För, alla som känner o sett Armani vet vilken magerskraka han är och hur fruktansvärt kräsen en katt kan vara.... endast o bara Royal Canins Maine Coon foder a 549:- säcken som duger... och, ja jo.. han har ju fått smak för ännu dyrare Perfect Fit- Active "För energiska äventyrare" Jo just! Fegisen som inte vågar sig ut ;-) Men, tyvärr så var Anders snål med cigarrerna... så han fick klara sig utan! Senare när vi satt o såg en film!!! Helt otroligt!! En hel film, från början till slut utan avbrott!!! Nå, Armani har en ny klöspåle, den är väl ett par år gammal, men aldrig använd, den har bara stått o skräpat i vardagsrummet medans Armani har vässat klorna på den gamla... en plyschklädd klösmöbel med en stor koja längst ner o två pålar med varsin hyllplan som man som normala katter ska sitta o spana ut över nejderna på... Armani ligger hellre inne i Ask's hundbur o juckar med hans filt!!!! Igår sträckte han ut sig i hela sin lååååånga(mainecoon)längd o började klösa upp för ena pålen!! Liksom... kolla in mig!!! Haha! Säkert bara tillfälligheter.. .men, ibland undrar jag... =) Mallgrodan!

image34
Jag o Armani på utställning, 5 år o 20 kilo sen!!! =D På vem syns det nog... ;-)))

Kolla in mina små söta "barnbarn":
http://www.laponiacoons.se/pearl_kull_1.htm

image35
Stolt, snygg far!       CH S*El Moroccos Giorgio Armani
Den stolta mamman heter Pearl... IC S*Laponia Coons Mystic Pearl o bor i Hakkas!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jadu, inte kan man ju säga annat än att på den bilden med dig och Armani ser du ut som Jennifer Aniston! =)
nu har man i övrigt kommit hem från de nordligare regionerna

2008-01-06 @ 22:34:21
URL: http://lisautanz.blogg.se
Postat av: Emma

hakkas har jag bott i 2 månader i sträck, ingen höjdare precis :D

2008-10-23 @ 18:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0