Tradera o traktorer..

Det är lite kul med tradera o paketen som kommer i brevlådan! Edvin har verkligen hajjat att det kan vara kul grejer som kommer i paketen! Igår kom det en traktor som har ett släp och ett får som när man drar ut... traskar upp på släpet o stänger luckan bakom! Så fort han såg det bruna, stora paketet så sa han: AAAA... Mmmmmm trööööö!!!!
Härom dan när Pontus fick ett paket så hade jag fullt sjå att hålla han från att öppna det!!! =) Och, nu igår så hittade jag tre roliga auktioner som jag vann.... så... det blir fler paket i brevlådan!

Tänk att nattningsproceduren har så förändrats...
Den där gången med två o en halvtimmes vannsinnesskrik o ilska som resulterade i att han somnade till slut o inte fick sin vilja igenom att gå upp resulterade i en gosse som varje kväll somnar i sin egen säng... har säkert mumlat om det tidigare... men, jag är så fascinerad! En godnattsaga, sen hopp i sin egen säng o då kan man lämna honom ensam o han somnar så gott o tryggt... Det är inget snack om saken... Lugnt o stillsamt o behagligt! Och det håller fortfarande i sig!!!!

Nä... nu ska vi gå ner o äta lite frukost/mellanmål...
Edvin hittade ett paket med arraksbollar... så, han har nog inte värsta aptiten... men, fröken som sitter i min famn o sprattlar o saboterar o försöker skriva (hon är så våldsam med tangentbordet.. o hittar funktioner jag inte visste fanns hela tiden!) börjar nog vara hungrig o så sova en stund... sen är hon laddad för Frida som kommer med bussen vid 14-tiden!

Det har varit full rulle...
Frida kom som sagt med skolbussen som tack o lov körde ner henne hela vägen! Annars hade hon nog fått halka ett bra tag för o ta sig ner... det är som en såpad isbana!!! Svinhalkigt!
Både Edvin o Edith tyckte det var kul att Frida kom... o blev lite busiga! Sen kom ju Marris också!!! =) Tänk att hon hittade hit!!! ;-))) Så, dagen gick i ett nafs... Middan bestod av palt o när Edvin ätit så ville han just se Cars en stund... Anders skulle borsta tänderna o ta på pyjamasen... men, det han inte gå många minuter av filmen så kom palt-koma-klubban o slog Edvin i skallen! Bara att bära upp o snöra i säng! Sen vaknade han vid halvåtta snåret o då fick han följa med pappan i bastun... Så, en gonattsaga o nu sover han o Edith också!
I morron kommer Anna!!! =) Hon ska vara barnvakt medan jag o Pontus far o garnröjer i lägenheten... förhoppningsvis blir vi klara i morgon... Har lite onda aningar om förrådet... har just varit o koxat ner där... men, det är nog en del jox! Fast, egentligen så är det inte mycket kvar nu! Nån sväng till soptippen o så får återvinningen komma o hämta resten så... sen lämnar jag över ansvaret till städfirman som får komma o städa!!

Tack farmor/svärmor!!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0