Aj aj... aj...

Vaknade med nackspärr... eller nåt sånt!
Ont o stel i nacken i alla fall... VA?!
Idag när jag äntligen ska få lite hästskit under naglarna....
Det är väl nån illasinnad som utövat voodoo på mig... finns väl ett gäng att välja från!
Nå, får väl dunka i mig några panodil... tur att man är "van" att ha ont i ryggen, det är bara att bita ihop!

Vi hyrde "Järnets änglar" igår!
Den var riktigt bra... ok, kanske inte värsta hollywood-farten men den hade sina roliga poänger o så är den ju inspelad i Luleå! Med ett o annat känt ansikte som svischade förbi!
En scen i filmen kommer en raggarbil rullande förbi en av tjejerna o där sitter två "riktiga" Överkalix-bor... frågar om det finns nån bra pub... Hon frågar vart dom kommer i från... Dom svarar Överkalix! Åk tillbaka dit då! Blev svaret... "Jag frågade bara hövligt om en bra pub... sata Lule-hasa-fot, så är det alltid!"

Det var Bengan i vanlig ordning som fixat käket...
Kommer aldrig att glömma den gången när det hade kört ihop sig för honom så jag åkte o levererade, observera jag LEVERERADE maten till filmskådisarna... tror det var "Vingar av glas" dom spelade in...
När jag traskar in med backen med mat möts jag av en mycket skeptisk Alexander Skarsgård som spänner ögonen i mig o frågar: "Var är Kungen?" Svarade som det var... (dom hade ändrat inspelninstid från natt till dag, så han var uppbokad den dan) att han var upptagen med annat så han kunde inte köra hit maten, därför skickade han mig! "JaHa! Är det han som lagat maten då???" Ja, självklart... o jag kan ge mig sjutton på att om jag svarat nä, det är jag som fixat det så hade jag fått vända i dörren med fulla grytor!!!! =D
Han är verkligen poppis bland filmteamen!
Kul i alla fall med norrlandsfilmerna...

Martin ringde... för nån timme sen var dom strax utanför Nyköping... så nu ligger dom nog i sina sängar o sover! Det brukar vara sängen man mest saknar när man är på resande fot! I alla fall jag... =)

Nä... nu ska jag gå o få mig nån slags frukost...
Vi ska ju på dop idag, Oscar döps i kyrkan idag!
Vädret är fantastiskt... ser ut enligt SMHI att den finaste dagen hittills denna sommar blir i dag! Resten av dagarna som syntes på prognosen såg inte heller ut att bli fy skam... Härligt!
Så man får lite sommar innan hösten....

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Vilken härlig solbild Du har, kan även nämna att luckorna på lyktstolparna på Brännabron är igentejpade med svart tape--hoppas att dom även fastskruvade.

Ha det bra i solens sken!!!

2008-07-26 @ 13:05:53
Postat av: Catherine

Ja, visst är den fin... Det är Anders som knäppt! Han är otroligt duktig på att få till fina bilder!!!

Tror jag måste skicka den till tidningarna... =)

Skönt att dom fixat lyktstolparna!!!

2008-07-27 @ 12:24:02
Postat av: Lisa-Maria

HAHA =( det är INTE Anders som knäppt de där bilderna. Det är jag :D

2008-07-30 @ 19:26:27
Postat av: Lisa-Maria

* =)

2008-07-30 @ 19:27:10
Postat av: Catherine

Hmm... Vilken skurk han är som inte säger det... bara tar åt sig äran själv! ;-)

Nå, han brukar ju alltid få till så fina bilder...

2008-07-31 @ 09:12:03
Postat av: Lisa-Maria

Haha =) Jodå det går väl i släkten =)

2008-07-31 @ 11:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0