Lika ivrig som stumpan!!!!!!!

Nu vet jag precis.... alldeles exakt o precis vad jag o stumpan vill ha!!!
Har bett stumpan blinka lite med ögonfransarna till pappan... själv ska jag göra likadant!
Vi kan slå ihop alla våra födelesedagar o julklappar.... ;-)
Vi nöjer oss med två... ett hingstföl o en vuxen vallack blir bra! =D

Vi vill ha!!!

Mas Boulanger

Suck...


Bilden har jag hittat på nätet... (iobc.ema.fr)

Detta är en robust häst som bevarats som "urhäst" i Camargue i frankrike... (har man fransk jakthund, Epagneul Bretagne, så ska man väl ha en fransk häst också!) och den är härdig i den tuffa vintermiljö som blir där i området med mistralvinden som blåser upp till 120km/h med blötsnö/regn omkring nollgradigt! Dom är inte så utsatta eller känsliga för myggen, tål att gå i lösdrift (i frankrike finns inga lagar för krav om ligghallar mm) o skulle passa mig o Edith ypperligt! Blir inte så stora, 135 - 150 cm, och väldigt allsidiga... dressyr, hoppning, working..., western, körning! Och... pappan o Edvin kan köra timmer... o så kan vi åka upp till fjällen o jaga ripa med Ask, ridande på våra två Camarguehästar!!!

Ojojoj.. vad jag har rusat i väg i mina tankar!!!

Det finns inte så många i sverige, om jag har fattat allt rätt så ett trettiotal... o närmsta finns i Umeå!
Jag bara måste åka dit o känna, lukta o se denna hästras!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0