Lycka - kan vara så lite!

Tänk vad lite rabarber kan ge en nöje, lycka o njutning!

Jag o Edvin gjorde en gemensam insats o skördade rabarber vid Sunes stuga... rätt mycket o trots att det är rätt sent så var det fina, mjälla o inte alltför sura rabarber (mamman kunde smaka utan att munnen totalförvreds!).
Jag skar/kapade o Edvin lastade på "timret" på sin plastgräsklippare o körde iväg med dom. Visserligen hade han apterat timret till nog så små bitar väl inne, med en sax... men, det gick ändå bra att göra en smulpaj på det... o resten, lite drygt tre kilo åkte i saftmajjan som fick bluddra på. Till sen lunch hade vi stuvat makaroner o stekt korv, saften blev precis lagom klar till måltidsdryck, en kanna o så lite is till... Jisses vad gott!!!
Jag satt o såg på trollen som njöt av ren saft utan E-medel o tänkte på hur lyckligt lottade vi ändå är som har det så här... kan traska utanför dörren några meter... plocka rabarber (lingon, blåbär, hjortron, hallon o jordgubbar) o så en liten stund senare dricker vi saften eller äter sylten...
Hur många barn idag får egentligen vara med om sånt?
Saft??? Hmmm.... det köper man i affären!

Stumpan på morron...
Ja, hon är bara för skön!
Jag satt o försökte dricka upp mitt morronkaffe, ibland är det som förgjort att hinna dricka VARMT kaffe... när hälften av koppen är tom så är kaffet iskallt, då brukar jag spä på med hett kaffe så det är perfekt dricktemperatur... just då... men inte om en kvart när jag åter får dricka pissljummet kaffe...
Nå, nu på morron satt stumpan o åt flingor medan jag bläddrade i tidningen... Det är ju marknad så i vanlig ordning kom också NSD med marknadsspecialen i brevlådan så jag hade två tidningar att läsa.
Bilagan med marknadsspecialen hade två tjejer med två hästar på framsidan o i tidningen var det ett reportage om ridläger här i Vännäs o en stor bild med fem-sex tjejer som kom ridande på en grön o blommig äng... När stumpan fick se den bilden... KASTADE hon sig fram över bordet o satte igång att studsa i sin matstol, "klopeti-klopeti-IIIIHAAAAA-IIIIHHHHAAAAAAA" lät det ljudligt o så slänger hon sig framåt mot bilden o bara vrålar!!! Hon är för rar där hon sitter med sin barnmat-tallrik med en bild på en Tonka-grävare (mamman hittade på e-bay!)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0