Pappan var nöjd...

fick vara i Trosa hela dan!!! =D
Och vilken dag sen..... Oj oj oj...


Bro över Trosa-ån

Det verkar var nån fördröjning med publiceringen av inläggen... det jag skrev i går morse har inte kommit fram än!
Men, det kommer väl så småningom

Tillbaka till Trosa, världens ände....
Vilken fantastiskt rar liten stad!
Jag hade kollat ut körrutten för att först åka till Romholmen sen vidare Trosa, Skeppsta, Sparreholm, Spikstenen vid sjön Lidsjön (Båven) o så tillbaka till Nyköping!
Vi käkade frukost, gjorde oss klara - kom tom att ta med vagnen!!! =)
Sen gav vi oss iväg...

Körde in en sväng till Romholmen... det är ju ett ställe i sin egen klass!
När mamma en gång för länge sen jobbade på SAAB-ANA hade dom som anställda möjlighet att låna stugorna i området... ett otroligt fint stugområde som ligger längst ut mot havet bland stenhällarna i skärgårdsmiljön!
Det var väldigt mycket mindre än vad jag minns det... fast jag har ju inte varit där på ja, kanske drygt 25 år!

Sen rullade vi vidare till Trosa...
Det är en sån otroligt fin liten hamnstad...
Vi tog oss en fika på "Hamn-cafeét"! Man kan ju sitta på mindre trevliga ställen med sin kaffekopp fast, nog fick man betala för upplevelsen! Tre mackor, en med ett par skivor leverpastej o två med ett par skinkskivor - två salladsblad, nån gurk o tomatskiva... två koppar kaffe o två Mer till det nätta priset av 209:-
HU!



Efter fikat trallade vi runt en stund, men, Stumpan var grinig... totalvägrade att sitta i vagnen så det var bara att knalla o bära henne... Edvin var go o glad!
Så, vi gick tillbaka till bilen för fortsatt färd.

Passerad Albins Leksakshandel....
Var ju bara tvungen att gå in där... nu höll dom på renovera så det såg inte alls ut som när Kjell skickade in mig där med en 50-lapp o själv gick till "grannen" (Stadshotellet) o drack öl!!!
Dom hade en glasdisk med massor av små plasthästar (Schleich) o det var en dröm att stå där o välja o vraka vilken jag skulle köpa! Jaja... Kjell bodde ju i Trosa en period omkring 76 - 80... vilka minnen man samlar på sig!

ALBINS Lek o Hobby!


Nå, då fortsatte vi bilfärden...
Edith var riktigt grinig! Skrek ordentligt, o var väldigt missnöjd... somnade till men vaknade titt som tätt o skrek!
Lagom när hon somnade ordentligt så började Edvin gnälla... o hostade till o spydde!!!
Ut ur bilen, spy lite till... pinka, torka o så dricka lite vatten... då blev det bättre...
Oj oj oj, tänkte vi... är det magsjuka eller kanske bara tillfälligt???
Så fortsatte vi mot Björnlunda o Skeppsta Gård som var nästa mål...
Och... vi hann in i Björnlunda när nästa kräkattack kom!
Samma procedur som innan fast nu gav tom jag upp... körde tillbaka till Nyköping....
Lite nesligt när vi var såååå nära, bara några kilometer från Skeppsta...
Men, men... Allt kan man inte styra över! Och det var ju fantastiskt fint i Trosa!

Vi åkte o handlade sen till Pärongången, stekte lite ägg o pytt i panna som sen lunch (syrran o dom var till Stockholm för mer båtköpararrangemang o vi skulle käka plankstek när dom kom hem) båda trollen åt som hästar o efter det var det frid o fröjd! Inga mer kräkningar eller annat gnäll!!!
Var en promenad ner till ån o matade gräsänderna!

Själv känner jag mig hängig, snorig o ont i huvet idag!
Usch... har lite ångest över hemresan... sjuka, gnälliga ungar o själv är man inte helt kry!

Men, det är fortfarande helt underbart att vara på semester! =)
Och.. kanske vi hinner piggna till innan vi far!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Abstinensen blir större o större, nu hoppas jag ni snart tänker på uppresan. Den där pappan i "trosa" hela dan och till på köpet "blommiga kalsonger" var ska detta sluta!!! Manligheten försvinner mer o mer...

2008-07-10 @ 20:58:18
Postat av: Greta

Alltså bäst du håller upp ögonen så han inte köper någon mörkblå färg och färgar kallingarna blå man vet aldrig:) ni låter ut att ha det toppen det känns nästan som att man är med och upplever det själv, alltså väldigt bra skrivet Cattie kanske du skulle bli en reseberättare.Kramar i massor.

2008-07-11 @ 13:30:23
Postat av: Din morbror Tauno

Visst är det vackert i Sörmland också!

Har ni hunnit besöka Sörmlands museum? Där finns för tillfället en fin utställning "Bollywood" som handlar om Indiens levande gudar samt världens största filmindustri. Jag måste göra reklam för museet, jag jobbar ju där...

När skall ni åka hem? Jag tänkte cykla till Pärongången i morgon. Hoppas ni är kvar då!

Hälsningar...

2008-07-11 @ 14:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0