Raigat runt...

Pappan o Edvin åkte iväg mot Kypashållet på förmiddan...
Stumpan o jag hade lite planer (har funnits ett tag i min hjärna) att röja upp i kallgarderoben i Pontus rum!
Det är totalt omöjligt att gå in i den utan att det brakar o knakar under fötterna!
En miljon olika grejjer... så det blir den stora sopskyffeln o säcken som åker fram!
Har morrat till Pontus, ett antal gånger, ett antal år... men... så om det nu råkas hamna nåt i papperskorgen som är av värde så *ooooops*
Men, nu blir det ju projektet i morn istället!
För idag blev det raigar-tag istället!
Vi åkte med mormor till Brännvalls o fikade, Martin o Kevin o så jag o stumpan... sen en sväng upp på Brännaberget! Vilken fantastisk utsikt! Hade jag haft en mille så där liggandes så hade jag köpt det! Vilka möjligheter!!! Och... 995 000:- för en hel bergstopp med festplats!!! Det är billigt!
Sen åkte vi till Grelsbyn o kollade in gravarna... o så blev det Vippabacken med schweitzerschnitzel till middag! *mmmmm*
Så, det blev en raigardag... Pappan passerade Vippabacken när vi satt där... lyckades se honom där han svischade förbi! =)

Nu ska jag kolla in lite bilder från dagens eskapader... är lite nyfiken på dom där Kypas-bilderna... låter som lite våghalsiga äventyr det jag hörde... en stege, en traktorskopa o en stege till o så murkna brädor att klättra runt på! *hmmm* o så riva tak....


Kommentarer
Postat av: Linda, Oscar och Lucas.

Mina vänner och jag pratade om att köpa Brännaberget och göra den till Norrlands bästa camping och försöka få hit massa kända och bra artister, det skulle vara det?!

Kanske ska du vara med och satsa =)...

//Linda

2008-07-25 @ 14:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0