Bidde ingen åska...

Varmt idag! Över 20 grader... o molnen såg ut som om dom riktigt gaddade ihop sig till ett jonka-åskväder... o jag kände mig lite nöjd i smyg eftersom vi snörde några potatisar i jorden... Det blev aldrig iordning-gjort - potatislandet... så... då satte vi aldrig några potatisar... men, eftersom jag hade en påse lämplig sättpotatis så petatde jag ner ett par stycken i jorden istället för att kasta allihop! Pappan fixade till lite innan med dyng-grepen o jag låtsades göra lite fåror som dom fick hoppa ner i... så därför hade jag gärna haft lite regndroppar!!! Det är så gott att få gräva upp potatis o koka den direkt...
Ledsen över uteblivet åskväder är jag väl inte... bär hellre vattenhinkar från bäcken för att vattna än ett åskväder... men ett litet stilla sommarregn hade suttit fint!

Nu har min hoya börjat blomma... som jag inte kommer ihåg namnet på!
Jag har väntat o väntat o väntat.... det känns som om knoppen suttit där i hundra år innan den tillslut slog ut!

Hoya "Glömtbortinamnetpå" "purpurea fusca" Så heter den!!!

Tänk... jag har två orkidéer som är otroligt fina...
dom doftar jättegott o blommar tacksamt året om.
Ett litet tag hämtar dom andan men så sätter dom igång igen med massor av blommor!
Dom får ingen uppmärksamhet alls... jag bara tar för givet att dom finns där o blommar!
Men det är väl det... det som är svårt att få tag på känns mer exotiskt!?

Orkidé

Kolla in den här närbilden:
- - ->
Ser ut som nåt hämtat från en Alien-film!

Vi har klippt gräset idag...
Jag har surrat om att jag ska testa att köra klipparn igen...
sista gången jag testade att sitta på den var det bara att ge upp... inte nån bra övning för ryggont! Men idag gick det som smort! Jag körde runt o klippte tills Edvin stack ut näsan genom dörren (han har varit lite halvtrött idag, velat vara inne o se tv!) o när han fick se mig på klipparn: "Men MAMMAN!!!" blev han nog rätt imponerad... (här om dan provade jag motorsågen!!! Då fick han mycket stora ögon, då också!!!) Nå, hur som helst så fick han komma upp o köra gräsklipparn med mig... pappan gick runt med stumpan o plockade upp grejs från marken... sen fick dom byta o stumpan fick hänga med på klipparn!
Hon körde på som sjutton! Inga betänkligheter där inte!!! =)
Sen fick dom åka båda två sista svängen... trollen! =)
Nu faktiskt sover dom... så vi ska ta oss en thékopp! Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0