Fläckfri i dag...

..i alla fall från målarfärg!
Alla andra fläckar kom i vanlig ordning!
Pappan o Edvin for själva med ivriga målarfingrar till Svartbyn på morron...
Jag o Ditton stannade hemma.
Vi har pysslat på idag... men, det är inte kul med ett stycke stumpa som är gnällig!
Den där navelsträngen verkar aldrig ge med sig... inte ens töja ut ett par meter!!!
En stund på förmiddan var hon nöjd medan jag klöv lite ved i den strålande solen!!!
Ja, vad händer då.... AJ OJ AJ AJ!!!
Jag har BRÄNT mig på axlarna!!!!
Kan inte minnas när jag sist har brännt mig i solen!
Nå, stumpan började gnälla så vi gick in o fick oss lite lunch o en tupplur.
När hon då vaknade så var det en inte så nöjd o go raring... inget passade o det var bara gnäll o upp i famnen!

Nå ja... klöv o staplade ved bland dom där förbannade insekterna... när inte mygg, knott o svirron ids vara i gång o käka på oss när solen skiner... ja, då är det bromsar o blinningar som gör det i stället!
Vedhanteringen gav jag upp när det rasade en hel trave för mig... det var droppen som fick bromsirriterade humöret att brista! Så, då gick vi in o käkade en glass istället!

Nu har stumpan borstat tänderna o gjort sig klar för sängen... är trött o har bara sovit en sväng idag så hoppet finns att hon kanske somnar hyfsat i tid i alla fall!
Och så mitt i allt kom det en pappa o en Edvin intrillandes!!!
Så, nu ska jag gå o få mig nån go av dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0