gnugga - gnugga...

... sömnen ur ögonen!

Ett vinglas när man är o byssar slår omkull en!
Småtrollen slocknade redan i bilen... o utan vin...
så jag höll ut i alla fall tills jag la mig under täcket med stumpan!
Men det var såååå vansinnigt skönt att ligga ner... lite halvfrusen i gosig värme!

Vi sov rätt länge på morron o pappan kom rätt sent från jobbet så mitt i allt var klockan dags att ge sig iväg åt Kypas för studentmiddag!
Johanna har gjort det! GRATTIS igen!!!
Så vi grejade på en stund ute och jag fick ihop lite planteringar... i alla fall badkaret för till parabol-rabatten räckte inte jorden! Hur mycket kan det rymmas i en liten grop???

Men så här blev resultatet i alla fall...

Ska väl bli mer blommigt så småningom!

Och så pratade dom om "järnnätterna"! "Har du redan satt ut plantorna? Det blir ju frost!!" snappade jag upp i en diskussion... men... jag höll för öronen o ropade: "oååahhh aaoooåååhhhaaaa BINGO igen!" så mina blommor ska inte frysa ihjäl!
Va... Frysa ihjäl?!? Nu när man lagt ner så mycket energi på att få dit dom!

Kom på idag ännu en rygg-grej...
Förr, med pajjad rygg, tyckte jag att det absolut tristaste med blom-joxande var att plocka upp krukorna o plasten efteråt... det kände jag idag när jag glatt o snabbt for o böjde mig ner femtioelva gånger medan skräpet försvann - det var ju inte ett dugg trist o gjorde inte ont alls!! Ibland undrar jag hur ont jag egentligen haft... när jag kommer på såna saker hela tiden... "AHA.. det här kan jag ju göra!!!"

Nå ja... hur som helst så ser det ju inte ut mycket för världen o egentligen har jag inte riktigt koll på HUR det kommer att se ut när det blir mer blommor... men... det lär väl märkas! =)

I morron ska jag nog snöra ner dom perenna växterna i "poolen" för vi plockade med oss fyra jordsäckar till när vi just var in på Konsum... så det borde räcka!

Om det nu inte blir nå av det hela så får man väl njuta av bilderna:

Doftar ljuvligt!


Något måste ju bryta av allt det "blåa" i badkaret...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0