Marodör...

Grrr...
Ibland kan jag bli halvt hysterisk på den raraste lilla stumpan!
Varför ska det vara så svårt att komma till ro o somna på kvällen???

Just nu är hon i nån slags sån period... hon bara ska inte sova!
Skruva - vrida - vända - klättra! Allt för att inte ligga still så pass många sekunder det tar för dom där pga tröttheten gråfärgade blåa ögonen att vika igen sig!
JAG är trött o vill sova...
PAPPAN är också trött o vill sova... när klockan börjar närma sig halv ett på natten så ÄR man trötta!!! Men... stumpan... hon ska nattsudda!!!
Och inte nog med det... det lilla monstret, när hon faktiskt ligger still (om man säger med barsk röst: "Lägg dig!" så gör hon ju det, en stund!) så ligger hon konstant o trackar mig!!! Ligger jag vänd mot henne så sparkar hon mig i magen (har tryckt dit min piercing som inte suttit i naveln på tre år... det är lite otrevligt rött, ont o irriterat) och om jag vänder ryggen till så ligger hon o sliter i mitt hår!!! Och.. äter på det!!!!
Det är som Cornelis Hönan Agda... strå för strå... tills jag är flintskallig!!!!
Och... det är vansinnigt irriterande o gör ju rätt ont också...
ett strå i taget, lite långsamt bortdraget.....

Men, jag har bestämt för mig att Edvin var exakt likadan en period, skulle bara inte sova!!! Och... det gick ju över... så det är väl bara att hålla ut...
ska nog försöka hitta mig en badmössa i alla fall...

Sen har vi haft ett antal objudna nattgäster ocskå... MYGG!!!
Myggjakt halva natten... morr...
Sömnen har väl inte varit den bästa... stackars pappan som måste jobba sin hårda vecka... Kraken... Måste sova fyra nätter i egen säng... utan monster från något håll!!!! ;-)
Nä... skämt åsido... Jag är fortfarande salig över detta jobb! Så fantastiskt.... Jag har njutit så otroligt av dom senaste veckornas ledighet så det går inte att beskriva!!!

Få se nu vad det blir för väder idag... det kom ju några droppar regn igår... Idag är det jämngrått... fast det är några åskvita moln bakom vännäsberget som ser lite luriga ut...
Tror att jag ska gå o fixa iordning lunch o middag ifall det blir nå elände... så behöver man inte hålla på med elgrejjer i alla fall... o så får alla kontakter här uppe på vindan åka ur... Det sticker ju ut en halvmeter skarvkontakter från tele-jacket med alla modem o telefoner... nackdelen med bredbandstv... modem är ju så känsliga!

Ibland undrar jag hur onormal jag egentligen är... =D
Nu är det ju så mycket surr om den där FRA-Lagen...
Hysteriska protester överallt om att man ska stoppa den...
att staten kan läsa o lyssna på allt som man skriver o säger i telefon...
Jag tycker inte att det är så farligt!?
Jag delar gärna med mig av mina mail o telefonsamtal (om nu nån ids lyssna på svammlet) om det nu kan få fast nån knarklangare eller pedofil!!! Det eventuella pinsamma jag kanske har att säga som är "privat" det kan jag då bjuda på... dom som lyssnar o läser lär nog ha både sett o hört värre!
.
.
.
19:27
Mission Impossible!!!
Ja, vad annat kan man kalla projektet jag satte igång med idag???
Städa leksakslådor... Kasta/stuva undan trasigt o bebisgrejjer!!!

AHA! Var det DÄR den var!?!

Jag hade ju hjälp... mycket intresserade hjälpredor som skulle se ALLT! Och tro inte att den minsta lilla pryl kunde hamna i skräpet utan att falköga Edvin inspekterade!!! Nå, jag fick hyfsat klart om nu bara raringarna somnar lätt o smidigt *HAHAHA* så hinner jag göra klart idag... HAHAHA!!!
Hmmm... såg just upp i sängen... Edvin sover!!! ???
Inte ens en napp hann han gnälla efter!!!
One down... only one more....

Det kom post idag... från SKK...
Ask´s nummerlapp... han startar som nummer: 12995 på World Dog Show!
Det är bara lite drygt två veckor kvar!!!!
Jag har ju liksom förträngt det där... men, nu är det dags...
Jag har ju inte några stora förhoppningar... visst är han fin, Ask... absolut inget fel på det exteriöra... och han är faktiskt riktigt välbyggd för sin ålder... men... han har ju ett psyke som är som det är... fast.. han har ju slutat pissa ner sig när man tar på honom kopplet... så det blir ju bättre!!! Men, att visa upp den lilla fegisen bland 20674 andra hundar från hela världen... hu... nu blev jag ju nästan nervös!!

Pappan ringde idag... dom/jobbet skulle hyra stugor över midsommar så eftersom vi inte direkt har planerat nåt för midsommar så undrade han om det var läge att han bytte o jobbade hela helgen istället... bra tyckte jag... då kan du med gott samvete ta ledigt när vi ska ner till Stockholm o utställningen!!! Han blev lite knäpptyst i luren! ;-)
Jag har sagt att jag anmält Ask... men, det har nog farit ur skallen på honom eller så har han inte koll på att det är nu...
Nå det blir i alla fall skönt att komma bort en stund... träffa syrran, brorsan o så tänkte jag att vi skulle försöka hinna förbi till Chip också... o så måste vi ju åka runt o kolla in sörmland i sommarskrud... det är verkligen fint!
Nu börjar bli riktigt ivrig o längtar!!! =)
Syrran o Christer får semester där i dagarna när utställningen är... så det blir ju perfekt!
Dom ska skaffa sig en större segelbåt... så kanske tom en dag på havet får man prova på!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0