Melodikrysset på ICA!

Edvin hade bråttom idag!
Jag gillar ju att i lugn o ro dricka kaffe, läsa morrontidningen medan jag hoppas o önskar att just nån av våra slutsiffror på mobiler o vanliga telefonen ska dras i "Ring så spelar vi" sen vässar jag pennan för att lösa melodikrysset! Det var väl ungefär vad jag hade tänkt mid den här lördan också... Pappan är väl inte allt för road av mina lördagssysslor... kaffet o tidningen hänger han med på men resten spelar ingen större roll i hans ritualer, så han tog på sig arbetshandskarna o tänkte sig ut o klyva lite ved.

Edvin var snabb som en vessla på med sina skor o skulle med han också... fast han skulle till "Suuupas" och farmor o farfar!
Det var inte lönt att argumentera... HAN skulle iväg, nu! "Mamman kluba (klyva)!" tyckte han... men, sen när jag snabbt som attan fick i ordning stumpan så skulle han med våld ha med mig... så vi pep iväg så där kvart över tio... först till ICA en sväng så jag plockade med mobilens headsetet, klistrade fast kryssrutan på ett linjerat block o så stoppade jag pennan i pappans hand (jag körde) tills vi kom till ICA där tog jag själv över rodret... jag fick inte ihop krysset... det var några frågor som liksom jag inte hann med att uppfatta!!!! Nån som är förvånad? =)

Eftersom klockan i vanlig ordning sprang iväg inne på ICA så missade vi 11.00 färjan så tog vi skogssvängen via Stenträskvägen i stället! Men när vi körde ut NORRA utfarten från Bränna blev det liv i luckan! "NEJ!!! SUUUPAS!! NÄ!!!" I rondellen svängde vi också helt fel... o han forsatte att bestämt protestera... Vi körde ju totalt fel!!! Inte vägen till Kypas!!!
Nå, han blev ju nöjd när vi tills sist ändå hamnade på tilltänkt destination....
Han är för härlig!

Jag tog mig en skogspromenad med Dino o Ditton i vagnen... det som en gång var en rätt behaglig stig att promenera efter (från Ruona till skjutbanan) var förvandlad till skogstraktorspår, med en hel del grenar som låg på tvären överallt! Så, Edith fick åka skumpig terrängkörning... vi var ju tvungna att hålla lite tempo eftersom vi hade ett gäng blodtörstiga följeslagare som genast slog sig ner för en slurk när vi stannade!!!
En gammal ren sprang vi också på... men, då hade jag ett ganska ordentligt förmaningstal till Dino... att dom där små med horn är FY... det är dom STORA som gäller!
Det blev en riktigt lång promenad som vi avslutade med ett dopp i sjön... nå, jag gick bara i till vaderna men Dino njöt genom att lägga sig o dricka vatten!
Det har varit en fin dag i dag också, varmt o gott!

Vi masade oss iväg så vi prickade 18:10 färjan hem... o trots att det gick vågor så blev jag inte sjösjuk! Fast, lite illamående blev jag... var tvungen att ta mig en samarin igen!

Vi tog ett pit-stop på Hällan med fika...Smulpaj med vaniljsås =D fast... jag hade full rulle med att hålla koll på monster... det är det jobbigaste med att "byssa"! Ett evinnerligt vaktande o hålla fast... tio timmar med fasthållande o klängande av Edith gör mig helt slut! Och... det är ju inte pappan hon klänger på!

Undar om Lillan kollade in på nära håll hur det ser ut där i skrothögen?
Det ligger en hel del äckliga "olje"-fat under vattnet!!!
Och, det är helt seriöst det jag funderar på de, som jag tycker, besynnerligt stora antalet cancerfall i byn!
Tänk efter hur många i husen bara vid E10:an som haft cancer, med olika utgång... jag vet ett tiotal så här på rak arm!!!
Det skulle vara intressant att veta om det finns nån statistik på antal osv... det är ju ändå inte en så stor by vi bor i... och... om dessa cancerfall kan ha med miljön att göra eller om det bara är en slump...
Nå, orolig blir man ju i vilket fall som helst!
Jag hoppas också verkligen att dom tar tag i detta o det blir sanering om det behövs!

näpp...
Tillslut gav sig trollen... pappna tog upp en öl o lämnade ett whiskeyglas till mig... så nu ska jag lägga mig i sängen o smaka av "ostringarna" som kom med upp i en skål...

Och... nu kan man ta sig en whiskey med riktigt gott samvete!!!
Stumpan har slutat snutta!
Det är flera nätter i rad utan en enda tuttslurk... så jag misstänker att om hon nu skulle få för sig att vilja ha en så är det kört! Slut! Kossan har gått i sin!!! Sorry! =)

Kommentarer
Postat av: Lillan

Nån närmare titt hoppade jag över, jag sprang bara vidare och konstaterade vilka natur-svin som finns. Antalet cancerfall i byn har jag också funderat över, speciellt då min J fick leukemi för 6 år sedan. Tre fall av barnleukemi i byn inom 15 år är liiiite väl mycket i en sån lite byn som det ändå är. Detta nämnde vi för läkarna som undrade över om vi bodde runt ett kraftfält - men det gör vi ju inte... Nåja, cancern är en gåta - vart kommer allt skit ifrån????

2008-06-15 @ 14:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0