Nä... det är nog inte bara Bruksare...

Men... det är för den där tippen jag skäms!
Det är så bedrövligt...

som sagt....
Man måste ha släp! Varför inte då åka till återvinningen...
Och även det som sagt... "har man kastat så förr så fortsätter vi nu!"
Det är väl det jag egentligen är mest upprörd över!!!
För att dom förr inte visste bättre... Vaddå? Dom åt Neurosedyn när dom var gravida! Och... dumpade kvicksilver o andra tungmetaller i nån sjö utanför Kiruna!
Men.... NU.... IDAG.... 2008...

Vi VET ju!!!

Det är inte såååå väldigt länge sen jag gått runt elljusspåret sist... ett par år...
visst har det alltid funnits "skrot" där... gammalt skrot... mestadels trädgårdsavfall, kvistar osv!
Men, nu... en stor, bred traktorväg som visar färska spår ut på sandsjärvvägen! Nyligt!

Att folk "förr" kastade skiten så... rättfärdigar ju inte nån att IDAG göra likadant!
Men... det är ju där man ser vilken fruktansvärd nonchalans folk har...
"Jag skiter fullständigt i allt!"

Men... Heder åt kommunens miljöinspektör...
Jag mailade över bilderna o ett upprört brev och igår var hon där o kollade!!
Så förhoppningsvis händer det nåt!

Igår var vi om en sväng till Bengan... han höll på helsteka en ren...
Luktade nå så vansinnigt gott.... Man bara hade lust att ta ett gnag!!! =)
Jag passade på att ringa o kolla om det fanns nån klipptid på morronkvisten!
Och... jajja men....STUK hade en tid 14.15 så jag blev av med en välbehövlig längd risbuske!!!
Sist var innan Ediths dop!!!
Då bokade jag en ny tid direkt... i november....
Men... fick inte tag på Pontus som jag skulle låna bilen av då så jag fick avboka den tiden.... tills NU! =D
Men... nu känns det så lätt o luftigt! Det är väl fördelen med att vänta så här länge mellan klippningarna... man känner verkligen skillnad!!!

Nu hade jag laddat upp för ett tandläkarbesök idag... men, hon ringde precis o sa att tandläkarn är sjuk... Nå ja... Jag som var så laddad.... Ska dra en visdomstand! Så nu blir det efter midsommar i stället... Nå det går ju fort!
.
.
.
21:08
Hehe... hade en stund i rampljuset igen... blev lite radioprat! =)
Man får ju önska sig sin "sommarlåt" på morronprogrammet... o jag var ju tvungen att önska mig "Tuttar" med Hjalle o Heavy! Blir så glad av den! =) Så då var jag ju tvungen att vara med o surra en stund på radion också!

Har varit en utepysslardag idag också...
Men... nu tar jag snart o gräver upp allt planterat o snör i komposten!!!

För... jag vet att det är mitt fel...
Hade jag inte börjat med den här planteringshysterin så det fortsatt att vara sommar o varmt!!!
För dan efter min första nedskottade planta så blev det KALLT!!!
Ok... vi har ju i alla fall inte fått nån snö... ÄN!!!
Men... det skulle inte skada om det blev några grader varmare... idag har det varit omkring 13 plusgrader... o då kändes det som om det var riktigt varmt - solen sken!!!
Fast Edith fick ha på sig fodrade galon-overallen!!

Pappan blev beordrad att fixa upp markisen!!! =)
Eftersom det inte blev nån tandläkare så bredde sig plötsligt ut en oändlig massa timmar helt utan planering! Så jag tyckte det kunde vara ett lämpligt projekt...

Sune satte ju upp markiser en gång i tiden... enda negativa med det var ju att dom var för små! Så, han skruvade fast dom i själva fönstren! Så... dom gick ju inte att öppna!
Under den tid norrmannen ägde o bodde i huset så plockade han ner dom o satte dom i skjulet på gården... o där har dom stått sen dess!

Nu sitter den ena, som var bredare, över köksfönstret (med två rutor, förra fönstret den satt i hade tre rutor) o ryms jättebra! =)
Så nu kommer det inte att steka så hett av solen i köket...
fast... nu lär väl det aldrig bli varmt!!
Jag har totalt förstört resten av sommarn... förlåt!!!

Samtidigt som pappan grejade med markisen så grejade jag med kajboet!!!
Förra årets byggmästare hade murat igen hela ventilen till skorstenen i sovrummet...
vilka byggare!! Det är som betong eller cement det dom "murar" med...

FÖRE - EFTER - Total mängd Kajbo-material!

Vilka odjur!!!
Men.. nu lär det bli drag i luckan! Och... lite friskare luft i sovrummet!

Nä.. nu ska jag se om monstren vill höra gonatt-saga!

Kommentarer
Postat av: Lillan...igen

Bra att du skickade det till ML. Hoppas på en upprensning eller nått sånt.

2008-06-12 @ 22:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0