Soppan...

brukar ju inte bli bra om man är flera kockar...
så sant!
Det gäller även skafferivaror...
Jag trodde att det fanns en vällingförpackning kvar o så var det den sista som tog slut igår kväll... oftast är det pappan som fixar välling o fyller på burken så jag har usel koll på förrådet!
Så när herrn vaknade... grrr.... så beordrade han: "lelle"!
Traskade ner... lagom trött o halvirriterad eftersom antalet sömntimmar i vanlig ordning inte hade blivit så många som jag hade önskat mig (båda somnade hyfsat tidigt... fast Stumpan vaknade ju o höll igång till ett, halvtvå, två... har inte koll på när hon stöp, själv var jag vaken ett tag till!) traskade jag ner för att upptäcka: Slut vällingpulver!
Och... det beskedet mottogs med illvrål, tårar skrik o gap av en viss herre!
Försökte ligga kvar i sängen... Stumpan hade ju sovit... HADE... för då startade ju hon igång sig så då gick vi upp!

Frågade herrn om han ville ha flingor? "Nä! Blä!!" ja ha... gröt då? "Mmmm!" Så då kokade jag ett par portioner... dom gillar gröt, båda två! Men, när det var klart o serverat så var det en herre som storgrinade vrålade: "Flingor!!!! Gröt - Licki! Blä!!"
Det har varit väldigt mycket blä... blä hit o blä dit!!!
Nå då... så fort han tog en tugga, det är han faktist bra på... jag kräver att han åtminstone ska smaka en tugga... vad än det är... om han DÅ tycker att det är äckligt får han ju spotta ut det... men, smaka SKA han!
Och... det gör han ju också... o nu slukade han ju nästan hela grötportionen!!!
Och... halva kaviarmackan! Och nu är han på gott humör igen! Surstöten...

Inte nog med att man är trött o halvgrinig så lyckades kattkräket med konststycket att lägga ut en korv som stank... han gör så ibland, låter bli att gräva ner korvarna o kattskit luktar som f-n! Så, när humöret är lite naggat i kanten o man balanserar på en snart treårings ostabila humör-knivsudd så kan en kattskitkorv få enorma konsekvenser... speciellt när käken/fd visdomstanden känns som om man varit inblandad i värsta knytnävsfighten (som förlorare!)!!!
Fast, nu tror jag han gjorde i protest... för det behövdes rensas i kattlådan... så han tyckte väl: "Skiter du i o hålla rent så skiter jag också i det!" nåväl.. nu är den ren... katten är nöjd, ungarna är harmoniska o jag ska precis gå o hämta mig en kopp kaffe... Lär väl snubbla i trappan o spilla ut koppen! :-S
.
.
.
19:44 (+lite senare)
Spillde inte ut kaffekoppen! =D
Har haft en ganska lugn o skön dag...
så här på kvällskvisten blev det riktigt behagligt väder!
Solen skiner, det är riktigt varmt o så blåser det så där lagom så att dom värsta blodsugarna håller sig borta!
Har suttit i solskenet o surrat med Sussie, "grannen" o druckit en öl... riktigt gemytligt!
Busfröna har haft fullt upp med bus...
Edvin har skitskoj med kompisar, o är sååå imponerad över storgrabbarna!

Dom, "grannpojkarna" har döpt om honom till Herr Edvin!
Det låter så himla härligt...
"Herr Edvin!???" När dom ropar efter honom...
När han går till stugan o öppnar dörren så säger han nånting:
"Här e Edvin!" och dom har hört det som Herr Edvin!
Passar onekligen ganska bra... till Herrn!
Och lillasyster... hänger med, ser o lär sig!!!

Och... så måste man ju bli lite hysterisk på lillasyster som ska o peta o bry sig i allt! Herrn!

Brrrmmmm... Brrrmmmm! Vilka schyssta spår det blir!
Mammmmmaaaaa!!!
Här... Ta den här o lek med istället!!



HA!!! Det är JAG som bestämmer!

Så rara så... dom små trollen!

Sen kom Anna o Lasse förbi... vi hade precis hoppat i pyjamaser o gjort oss färdiga för sängen... det var två halvgriniga tröttisar som fick lite sysselsättning ett tag till! Så, när dom nu somnade ikväll (och jag) så hann ju klockan bli efter 21 så nu ska väl båda två ändå sova hela natten... förhoppningsvis till åtminstone halv nio!

Edvin höll på o stajla för Lasse o visa hur en skogsmaskin ska hanteras!!!
Och... det var mitt midsommarblom-arrangemang som fick agera skog!!!!
Nå, dom överlevde ju midsommar i alla fall...
såna blommor har ju inte så lång livslängd ändå...
Och... jag tror nog att Lasse blev lite imponerad över den delikata hanteringen av fordonet! ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0