Suomi...

Det regnar...
Idag har det verkligen regnat!
Nå ja... blommorna klagar ju inte på att få sig en droppe!
Fast... jag har verkligen varit flitig med att pyssla om dom! =)
Tidigare har jag väl morrat över att mina få uteblommor bara dör o är såååå trista... men, det kan ju ha lite grann att göra med skötsel o vattning!?

Vi passade på att åka en sväng till Finland i dag... kände på morron att det var två små troll som hade mycket energi inombords o en dag med att gå varandra på nerverna inomhus var enkel att byta ut mot att sitta me halvsovande busungar i bilen!
Vi var en sväng på K-rauta!
Nå, jag gick ju bara en liten sväng eftersom Edvin the bromskloss vägrade gå in i affären... han skulle kolla traktorn!!!

Det här var en BRÅÅAAA traktor!!!

Det var med fara för folks liv, eller åtminstone fötter som dom passerade entrén där!!! För... Edvin körde där i sin egen värld! Jag o Ditton stod på andra sidan o hojtade: "Akta Edvin!" när en stackars människa försökte ta sig förbi... han fortsatte helt i sin egen värld! "AKTA!!!!" var jag tvungen att vråla både en o två gånger!
Faktsikt så trampade han med den... men, det är väl för att det gick så lätt på stengolvet! =)

Pappan flinade när han bar in kassarna från bilen att det märks att jag har ont i munnen!!!
Normalt så brukar man få gå flera gånger in o ut med kassar... nu fick han med sig allt på samma gång!
En liten kasse från Supermarket o så en bra mycket större o tyngre från butiken bredvid!!! *klirr-klirr* (som han själv handlat!)
Faktum är att jag inte ens funderade på att köpa nå slisk!
Annars hittar jag hur mycket som helst - fikabröd, kex, godis mm mm men nu tilltalade ingenting mig! Tack vare hålet där visdomstanden suttit!!! Och så frös jag så förbaskat... det regnade ju ute... visserligen hade jag ju jeans på mig, men, inga strumpor o bara en t-shirt under jackan... så... i den kalla matvarubutiken fick jag nästan skaka tänder!!!

Men Edvin, han hittade sig godis!!! Han plockade sig en stor påse skumgodisar... på den där skrotaffären bredvid K-Supermarket, priset på påsen fanns inte i kassan... för det var en påfyllningspåse till lösviktsgodiset!!! Ett o ett halvt kilo! HAHA! Nå, DET skulle Tyra veta!

Gissa vem som som ringde senare... HAHAHA!!!
Folktandvården!!!
Jag hade ju tid hos Tyra den 1/7 för att skrapa bort tandsten... o jag hade verkligen sett fram mot det för då hade dom fått borra bort lite fyllning som känns för mycket o så kolla så att det är som det ska i visdomstandshålet... för det känns som en lite infekterad bula där... Nå... då ringer hon. "Jag är borta den dan, kan du komma på torsdag istället?" Vråååååååål! "NÄ DET KAN JAG INTE!!!" Jag är bortrest då!
Så då fick jag tid efter semestern istället!!!
Förresten så har jag ju en tandstensskrapa... till hundarna... kan ju testa att köra den på mig själv!

Men vad är det som är fel??? Är det bara mig dom ändrar o grejjar med????
Hur hade det gått om jag inte varit barnledig?
Snacka om irriterande... för hade jag jobbat på så hade man ju säkert försökt byta o grejja så man slapp ta ledigt... eller om man då skulle ha tagit ledigt... byta ideligen så arbetsgivarn kanske måste ändra med ev. vikarier!
Det är ju inte speciellt skoj!

Nå ja...
Avloppet verkar vara rejält igensatt... för nu trycker det upp både i pannrummet, bastun o tvättrummet när det blir för mycket! Och... jag som blev så glad igår att kommungubbarna var i pumphuset... "JA, nu är det där felet är!!!" fick ju bittert inse att så är det inte!
Så nu har pappan o Edvin åkt till Christer som hade nån rensgrejs att försöka rensa rören...
suck...

Hoppas det ger sig med att regna... hade tänkt åka till sandsjärv o simträna Piskplasken idag! Bara det inte öser ner så åker vi! =)
.
.
.
20:45
Häpp!
Det var ju också säkert en syn för gudarna!!! HAHAHA!!!
Men, det gick bra... Vi har varit o simtränat, jag o Ask!

Pappan tog i med hårdhanskarna mot det äckligaste som stockat igen avloppsrören...
o det var äckligt! Och, det luktade äckligt!!!
Men, med högtryckstvätt o den där rensslangen så fick kacket fart i rören!
Så nu rinner det så fint igen... fast, Anders har ju jobbat idéellt åt kommun!
För det igenstockade stället var flera meter utanför huset! Men, då fick ju alla avlopp i källarn sig en välbehövlig omgång... det hade tryckt upp och ut avloppsvatten o jox i både bastun o pannrummet... Urk!
Efter middag o så en välbehövlig dusch för pappan pep jag iväg med piskplasken!
Det blir en lagom motionssväng... först cykla till sandsjärv o så ro en sväng på sjön o så cykla hem igen!
Och... som sagt.... det gick riktigt bra!

Fast jag tror inte Ask håller med mig... det var lite joxig strandkant, gräsmatta o så ett jonkasteg o så var det djupt direkt... så det gick inte att smyga sig ut... så det blev ett brutalt kast med liten breton från båten när vi kommit ut en bit på sjön!!!
Han tyckte nog inte om djupdykningen!
Men, själv simningen gick så bra.... vi var bara ut en pytteliten sväng, det var mest bara för att kolla o testa lite... Men, nu blir det sim/cykling på hög nivå resten av sommarn!

Det var en perfekt liten plastbåt som gick bra att ro själv...
men, det såg nog uppkäftigt ut där vi från början vinglade iväg!
Ringrostig mamma som roddare o så en breton som tyckte att det var lite läskigt... men, han var precis så duktig som en breton (o i synnerhet son till Baloo!) ska vara! Acceptera läget o ta det lugnt... det blir nog en lika bra jakthund av lillefjant som pappan var! =)

När jag får upp ångan o vågar ska jag ta med kameran o fixa lite bildbevis! =D

Kommentarer
Postat av: Linda, Oscar och Lucas

Simträna, det låter ju skoj...

Du ror och lockar på hunden, eller hur gör man??

Ungefär hur länge brukar man simträna början.

Ska kanske prova på det med min vän, alltså hunden.



Snart åker ni ju på världsutställningen, jag är så avundsjuk =) men håller tummarna att det kommer att gå bra föe er!

//Linda och gänget.

2008-06-24 @ 23:40:08
URL: http://flexis77.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad kul. Lite telepati. Kände att efter morgonens bravader skriva av mig och så hade du ett inlägg där om just samma sak.

2008-06-25 @ 12:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0