Teamwork!

Idag har vi varit o hjälpt till med målning mm i Anna & Lasses nya hus!
Visserligen kände väl jag mig mest som en slöis där jag mest satt o solade o gick omkring eller bar på den där Ditton!!! Navelsträngen var ovanligt tajt idag... så, så fort jag gick en halvmeter ifrån henne så satte hon i gång att pipa!!!
På eftermiddan blev det bättre... då åtminstone nöjde hon sig med andras famnar så till o med jag fick klättra lite på klätterställningen o kladda på lite färg på väggarna!

Det blir så fint... o huset är verkligen behändigt!
Jag gillade köket... kändes som ett riktigt hemtrevligt kök! Med ett stort fönster som man kunde stå o drömmande se ut över Kalix älven (i alla fall när det är högvatten!?) medans disken skvalpas ren! =)
Jag ska väl inte klaga... jag har ju också ett fönster ovanför diskbänken...
men, utsikten är väl inte alltför upphetsande... ett garage!

Edvin har varit vaken sent i natt!!! Och... då snackar vi sent!!! Halv två??? Två???
Han sov för länge o för sent på eftermiddan/kvällen så han var ju pigg som sjutton!
Sen har han vaknat... tidigt!!! Halv sju kanske...
Så, efter en heldag med full rulle i Svartbyn (Melvin o Glenn var också där, eftersom dom förra ägarna höll på flytta ut det sista ur huset för flytt till Lövånger) somnade han som en stock, innan vi ens lämnat 50-sträckan i Svartbyn!!! Halvgrinig när han blev väckt i bilen o nu har jag dumpat honom i säng med en vällingflaska! Skulle tro att han somnar strax...

Pappan har varit o gjort upp eld i stugan, så vi ska ta o grilla oss en korv!
Smaskens... det är en ljuvligt skön sommarkväll ikväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0