och det dygnet gick fort!

Edvin vaknade o tassade upp vid sjusnåret... ut ur sovrummet o ställde sig vid grinden (som jag kom ihåg att fälla ner igår kväll!) o ropade: "Pappa! Paaaappa!! Pappaaaaaaa!!! PAAAAAAPPAAAAAAAAAAA!!!" =)
Lillraringen... han är ju så van att antingen kliver dom upp samtidigt eller så är Anders redan nere i köket o dricker kaffe... o nu fick han nöja sig med mammans vällingskokande! Fast, han var sååå nöjd! Har jag sagt att han är en gois numera!! Det håller i sig!!! Och är sååååå underbart att den bästaste lilla go-Edvin är tillbaka! Nå, vällingen hade jag förberett sen i går så det var bara att snöra in i mikron o värma så jag snabbt kunde återgå till stumpan som gosade o sov kvar i sängen! Edvin, han snörde sig i soffan o såg tv ett tag o kom sen upp... o då klev vi upp alla o fick oss lite frukost o så hips vips var pappan hemma!!!! Så smidigt sååååå! =)

Edvin har ju namnsdag idag!!!
HIPP HIPP HURRA!!!
Och... tack till Anna!!!
Edvin hängde med mig till Bränna en sväng... var på banken i lite Kjell grejs... betalade några räkningar... sen for vi på Konsum o handlade... givetvis glömde jag ju dammsugarn jag plockade ner o la strategiskt nästan framför ytterdörren... har bara tagit ett älgkliv över den när jag for!!! Men, jag pratade om problemet o nästa gång tar jag med den!!! Anders tyckte inte att det är nå fel på den... inte behövs det nå mer effekt... men, vaddå... då hade jag ju inte behövt köpa nån ny!!! Hade ju redan två slösugare sen tidigare!!! =D
Så, när vi var klar i Bränna styrde vi kosan mot norr... o i Hällakorsningen susade en lastbil i full fart förbi o jag är inte säker... men starkt misstänkt att det var Christer som plogade o vinkade till oss!!! Edvin ropade: Mimmiiii!!
Sen blev det lite lunchätande o så ut en sväng... tom DITTO!!!! Fast, hon var iskall om fingrarna när vi kom in... men, hon hackade inte tänderna den här gången i alla fall!!! Det var ju ändå PLUSGRADER ute!!! Men, när jag gick upp o bytte en blöja på henne så satte hakan igång att darra!!! Hon är verkligen frusen av sig!!!
image112
Bildbevis!! Edith utomhus!!! Och på gott humör!
Sen, som namnsdagsfika, blev det varm choklad o frosseri av rosenkakan som låg på Konsum, så extraprismärkt o fin, o skrek åt mig att KÖP, KÖP, KÖP o ÄT ÄT ÄT mig dessutom spetsades chokladen med strårom!!! Det är gott! Så, det blev som en liten inomhuspicknick efter uteaktiviteterna... tom Ask fick sig en omgång med skidorna!!!!
Det är ett helt fantastiskt nytt jobb pappan har fått!!!! Man hinner leva!
Faktiskt så var jag in till blomsteraffärn idag o köpte en såndär söt liten glasblomma i vas som jag ska skicka med Anders... för, det gigantiska fånget rosor finns inte som den personen är värd som "fixade" jobbet åt honom o den här lilla blomman får agera symbol!
Och nu luktar det mindre angenämt om damen som just nu står o sliter en telefonkatalog i stycken!!! Sida för sida!!!
image111
Full fart med pulkan!!!

Edvin höll på skratta ihjäl sig när han såg det här kortet:
image113
Tittut!

Kommentarer
Postat av: Greta

Ja det ser jättekul ut ÄNTLIGEN kan ni leva familjeliv inte en dag för tidigt. Jag träffade personen och jag tackade henne för jobb fixet. Det är verkligen värt Dagens Ros.

2008-03-11 @ 21:43:20
Postat av: Greta igen

Förresten ni måste skaffa en större pulka.

2008-03-11 @ 21:44:41
Postat av: Anna

Anders skulle ha satt sig i snöräven (den är ju stor nog åt honom)och låtit Edvin knuffa honom in i en snöhög :) Men det kanske kallas pappa-misshandel då ;)
Ack, att åka snöräv...det var länge sen... det var bland det roligaste som fanns... Erik och Anders brukade bara se till att man hamnade i en snödriva, täckt av snö... och blev man inte täckt av snö på det sättet så såg de till att man blev det på ett eller annat sätt :) Så det skulle inte skada om Edvin gav igen lite... hehe...
Hoppas nu bara att Edith blir lite mindre frusen så hon också kan njuta av snön =D
Kraam

2008-03-11 @ 23:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0