Påskäggjakt!!! HAHAHA!!!

Ååååhhh.... vilket fiasko!!!
Här trodde man att monsterpojken skulle tycka det var skitskoj o leta ledtrådar...
det blev ju nästan som på "Dora - Utforskaren" o det är ju ett synnerligen populärt tv-program!
Jo just det!!!
Jag tror att det var pappan som "klantade" sig lite med att placera ut första ledtråden i pannrummet.... när Edvin o pappan skulle gå ner med en säck potatis o skulle "hitta" första ledtråden... men, då blev det ju så att Edvin blev skitsur för han ville ju greja med skruvmejslar o skruvdragare osånt... springa o jaga nå totalt ointressanta papperslappar stod väl längst ner på prioriteringslistan!!! Så, när dom kom upp från trappan o jag står med kameran i högsta hugget så är det ett monster som vrålande kommer upp ur källaren... "Jag skiter väl fullständigt i nå lappar!!!!!" Lös det ur ögonen på honom när han vrålgrinande kastade sig runt pappans hals!!!
Sen gick dom tillsammans lite lätt o kollade in... o då blev det ju lite kul o se bilderna... så, in på toan blev det riktigt nyfiket skoj så till slut sprang han själv upp till sista lappen upp på vindan o hämtade lappen!!! Så, då hittade han ju tillslut gänget med påskägg under terrariet... DÅ var det riktigt kul!!! =)))

image133
Mmmmmm.... Påskägg!
image132
Nam-nam!!!

Igår var vi till Vippa o käkade... Edvin var hungrig som en varg så han käkade upp nästan hela sin portion med grillkorv o pommes frites... Edith hade en makaroni o skinksås-burk med sig som hon slukade med god aptit... hon hann norpa en pommes frites o tugga på från Edvins tallrik dessutom! Edvin käkade upp sin mat o så fick han lite spring i benen... han smet iväg lite diskret o ställde sig bakom "knuten" o ja... gjorde sina behov!!! Kan ju bara nämna att luften i bilen var mättad av en tung odör!!! Man kände det ju inte så väl så länge man satt i bilen.... men, jag som var in en sväng på Konsum fick en luktchock när jag öppnade bildörren o skulle sätta mig!!! Gasmask tack!!!! Nå, små vänneran somnade så gott i bilen o Anders bar in det stora monstret direkt till skötbordet från bilstolen...
image134
ZzzzZZZznznnnnaark!!!

Halvsovande fick han bytt blöja... men, piggnade till sen o fick full fart!!!
På morron var ha riktigt rolig... efter frukosten blev han godissugen... så pappa fick i uppdrag o kolla om det fanns nåt smaskigt i skåpet... o det fanns det ju!!! Edvin kom upp på vindan där jag satt vid datorn o pappan kom också upp... Edvin njuter av sina karameller tills han smakar på en som han tyckte: "Blääää!" En typ "peps"... mintkula dragerad med choklad o hårt skal i rosa, mint o vita färger.... som jag tycker är riktigt goda... nå, den kommer Edvin o ger åt pappan o jag tigger den till mig av pappan o då kommer Edvin rusande o vrålar: "Nääää!!! BLÄ! Pappas!!!!!" Så, jag fick snällt ge tillbaka godisen till pappan... tydligen får jag inte äta blä-godisar!!! =)

Igår fick jag min älskade fleeceoverall....
Anna o Lasse kom förbi o hon hade med sig overallen!!!
Gissa om det är en störtskön o cool o läcker!!!!
Pappan fick knäppa nå kort med mobilen :
image136
WOW!!!

Hoppas ingen nu skrattar ihjäl sig som befarat!!!!
Det bästa av allt var ju återigen Edvin...
Hans kommentar när jag tog på mig den.... "DITTOS!!!!"
Så, han blev riktigt upprörd att JAG hade tagit Dittos overall... började slita i dragkedjan o skulle ha av mig den!!! =)
Så, jag fick ju verkligen smyga mig när jag provade den... så, hädanefter får jag verkligen hoppas att jag är frusen när Edvin sover!!!!! =)
Men, hur som... jag kan verkligen rekommendera alla som vill ha nåt skönt att krypa ner i oavsett om man är frusen eller ej så var det en otroligt skön overall!!!

Kommentarer
Postat av: Lisa-Maria

ja alltså Edvin varkar vara ganska tydlig med det där fenomenet vem som är ägare till vad =)

2008-03-22 @ 14:07:45
Postat av: Lillan

Overallen såg verkligen härlig ut. En sån skulle alla ha =)

2008-03-24 @ 17:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0