Rantat...

Ha... Han hinner inte mer än sluta på ICA så ska han promt ut på ranten!!!
Efter en heldag i Luleå var jag tvungen att säga till på skarpen för att avstyra en visit på IKEA!!!
HAHAHAHA!!!
Var det nån som trodde på det.... HAHAHA!!!
Men, jag fick lurat med både pappan o monstren till Luleå idag!!! Egentligen skulle jag väl ha åkt själv eftersom jag skulle till Kiropraktorn... först ett besök på förmiddan o så ev. behandling på eftermiddan... men jag tyckte väl att dom kunde väl följa med dom också! Kan ju vara kul o komma till stan o se folk en dag... inte för att Anders direkt jublade, men han kom ju!! Sist han var söder om Töre var när Edith föddes... o då fick han ju köra Luleå-Ökx som en skottspole så det fick räcka i drygt åtta månader!!!
Nå, efter första besöket åkte vi till södra hamn o käkade lunch! Det var en helt fantastisk upplevelse!!! För, med två små monster o lunchrusning kunde det ha slutat hur som helst!! Men, Edvin var en mycket förståndig restaurangbesökare... som fick en tallrik mat o åt som stora herrn... annat är det med den där Ditton...Ojvojoj... VAD ska det bli av henne... hade med en barnmatsburk som vi fick värmt... själv plockade jag mig en rågad tallrik (det är så kul o plocka mat när det är buffé... man tar av allt!!! Blandade bulgur/grönsakssallad med olika grönsaker... kyckling o currysås, vegetarisk vårrulle o så lite schezuanbiff... mmmm!!! Hade velat ha både spätta o stekt palt, men hejdade mig!!!) Edvin fick ungefär det samma fast en stekt korvskiva också... så, när vi ska äta så plockar Edvin lite smått o gott från tallriken o är såååå duktig men Ditton... hon bara spottar ut sin (äckliga) puré!!! Hon fick så smaka lite kokt potatis o kyckling från mig... o DET slurpades i med rasande fart! Några bulgur-tuggor o lite grönsaker.... Provade flera gånger att smyga dit puré men... nä! Det åkte handlöst ut ur munnen!!! Så, vad gör man... strax över åtta månader gammal o äter restaurang-lunchmat hellre än barnmaten!!! Mat måste hon ju få i sig... suck!! Så, det där med inga kryddor...salt eller socker innan ett år! Jo just!!! HAHAHAHA!!! Men, rara är dom!!!
image97
Ahhhhh!!!
image98
MMMMM! Ge mig en kyckling!!!

Sen drack vi kaffe o åt en tårtbit till efterrätt...
Edvin o Edith delade på en tårtbit så dom åt en riktigt bastant lunch!!!
Och, gott var det också!!
Sen var vi till "Kaminexperten" för att införskaffa den saknade biten rör till kaminen... o det gick ju smidigt o fint... men, bara den lilla detaljen att köpte ett förlängningsrör som var svart... rörsatsen o kaminen är GRÅ!!!! Och, shit the fucking same!!! Alltså... jag är ju helt sjukt fenomenal på att få till det galet!!! Anders kläckte ur sig... att du inte frågade mig... jag hade ju kunnat säga att det var grått!! Ja, jo... men, jag reflekterade inte ens över att det kunde vara en annan färg än den svarta när jag just stod o såg på röret när jag står där i butiken!!! Så, nu får det väl vara... Huvudsaken är ju att röken från kaminen kan åka ut!!! Men... IIIIiiiiihhhhh!!!! VRÅL!
Sen for vi en sväng till Barnens hus... snacka om himmelriket för Edvin!!! Han var salig!
Dom fick några grejer... en monstertruck o en badleksak- båt med en gubbe o en späckhuggare att slåss om i badet... o så förståss det skojigaste av allt... en "ankdamm" med metspön!!
SAMTLIGA fann den riktigt skoj att leka med!!! Och, tack o lov gick det att få bort ljudet... vem orkar höra på "jingle bells" i mars???

Full met-rulle!


Passade också på att köpa ormmat... ett gäng frysta råttor!!! Och där på akvariekällan hittade jag små, nätta gnagben till hundar som jag inte kunde motstå! Så, nu har Ask att göra ett tag framöver... benet är nästan lika strot som han själv!!! =)
image99
Mmmmmm.... Gnag... gnag... gnag!

Sen blev det lite mer rantande o köpa thé o en sväng på Clas Ohlsson... o det är ju ett företag i sig....
Edvin har en blick utöver det vanliga... man kan ju prova att smyga förbi ett däck utan att han märker nåt!!! Icket!!! Varenda föremål som var runt o mörkt skulle kontrolleras!!! Så, det var bara att köra runt med Edvin i en kundvagn... varv efter varv på Clas Ohlsson o kolla in grejer... tyckte att personalen sneglade misstänksamt på oss... o jag började känna mig lätt generad! Till slut var vi klar o så dags för att navigera tillbaka till bilen som vi parkerat i P-huset med motorvärmare... bara det är ju en upplevelse i sig för Edvin!! Köra IN i ett helt hus... upp på andra våningen!!! Han lär få mardrömmar i natt när dagens händelser skall bearbetas!! Och Edith.. hon är ju för härlig... när vi åker rulltrappan i Smedjan så ser Edvin lätt förskräckt ut medans det lyser ur ögonen på henne!!! Hon såg så salig ut bland allt folk, o fart o rörelse!!! Suck... vad blir det av henne!!!
Nå, efter en heldag i luleå styrde vi kosan mot överkalix... en snabb middag o så skulle jag iväg för sista speaker-jobbet!!! Så, nu var det klart... o det var riktigt kul!
Och en dag full med äventyr... stora som små!

Och... obduktionsrapporten kom idag!!!!
Kan ge mig sjutton på att den var bortglömd för det är en månad sen provsvaren, enligt dateringen, var klara o den 19/2 var hela rapporten daterad... så, var den har legat o skräpat i två veckor undrar jag....

Och nu ska jag borsta tänderna o krypa ner till två av mina goisar som slockat i sängen... båda snarkar så sött!!! Edith o pappan....

Kommentarer
Postat av: Anna

Men guuud vad söta de är :) Jag kan inte få nog av att höra om allt som bustrollen hittar på :) Snart får Lasse passa sig ;)

Trodde först i början att Anders fått spel och att det måste bli psyket nästa för honom... Ranta omkring är aldrig intressant för killarna i min familj :) Och att han inte påpekade det där med färgen på kaminröret, hur typiskt är inte det där?? Antingen säger dom ingenting om det som är viktigt eller så gnäller de om det som är oväsentligt... ;D

Kram på er alla!!! Hoppas att kaminen blir inmonterad snart... kommer att hälsa på ofta(re) och värma fötterna :D

2008-03-04 @ 17:54:34
Postat av: Anna

Hmm, jag tror att Anders har svårt att neka till att vara pappa till Edvin, för... Edvin är såå lik Anders på den här bilden, ialla fall om man tittar på bilder då Anders var i den här åldern :) Fast det har vi ju sagt sen Edvin föddes med polisonger =D

2008-03-07 @ 18:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0