*Tidig morgon...

Ha! Här trodde man att dom skulle sova lääääääänge, länge, länge när dom kom så sent isäng igår!!! Hahaha!
Barnprogrammen börjar, det tidigaste, klockan sex på morron.... o Edvin vaknade före det i morse också!!!
Men, nu är dom rätt möra... Edvin snodde hammaren av mig... jag satte upp en ljuslykta i trappen o han var hela snabb på att roffa åt sig den... o nu är han rätt tyst så... antagligen gör han "hyss" med den! =)
Ditton somnade som en stock i sin vagn... o jag tror nog att Edvin skulle somna om han satt sig i soffan o tog ett par, tre djupa andetag i stillhet! Raringarna...

GKs..

Vilket ställe!!!
När vi var dit, jag o Anna, så köpte jag ett par jättefina jeanshängselbyxor till stumpan... hur fina som helst med påsydda applikationer, hästar med man o svans!!! Storleken var 86/92 så jag bara snörde dom i tvätten, vek ihop o satte in längst bak i skåpet för dom var ju så stora, så kanske till sommarn kan hon börja använda dom...
För nåt tag sen plockade jag undan lite urväxta kläder (fanns en hel del!) o tittade då på byxorna o tänkte... nog sjutton kan hon ha dom här nu!! Sagt o gjort... fick hon ta på sig dom... o det är blöjbytarvänliga byxor med tryckknappar i grenen... o tryckknapparna sprätte upp så fort hon rörde sig!!! Det var just o just att hon kunde ha dom!!! Och, då var hon inte fyllda nio månader!!! Jag plockade med byxorna, plus ett par jeanshängselbyxor i storlek 74 som var urväxta o bortstädade, o svänger förbi GKs när vi far mot Luleå... o förklarar hur det gått till o visar byxorna, även dom andra... Och... han, samma som menade på att man inte ska tvätta gardiner... och om man nu ska nödvändigtvis ska tvätta de tyger man köper där så ska man se till att man köper av de lite dyrare sorterna!!! Nå, han började i alla fall kolla o mäta o jämföra med dom gamla byxorna... o jag säger, men hallå, flickan är NIO MÅNADER storleken måste vara fel!!! 86/92 ska dom kunna ha när dom är TVÅ ÅR!!! Ja, men... dom här ÄR ju större!! Säger han... Och, visst har han rätt att dom är större... knappt en cenitmeter längre ben har 86/92:orna i jämförelse med 74:an!!! Jag härsknar till o fräser.... Måste jag gå o hämta in Edith så du får se!!! Dom är FELMÄRKTA!!!
Alltså... säljer man kläder bör man väl ha lite koll på storlekar!!?? Han hänvisde mig sen till tjejen som jobbar där med ursäkten att han har ju inga barn så han vet inte... Men, som sagt... säljer man kläder borde man väl ha lite koll på storlekar!!! Sjäv förbannar jag mig för att jag inte upptäckte det då jag köpte dom... då hade hon ju hunnit ha dom en månad i alla fall... för dom var fina... o inte dom billigaste byxorna från sortimentet... kostade ändå 110:- Men, mest stör jag mig på att den där människan ska tjafsa så!!! Jag tror inte att jag är speciellt jobbig som kund, men, om jag köper en vara som är så uppenbart felaktig så vill jag ju kunna byta den till en felfri!! Sånt är ju till o med reglerat i lag! Nå, jag fick ju pengarna tillbaka... men, det är ändå trist... blir så mycket onödigt tjafs som inte är kul!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, vad synd att hon inte kunde ha byxorna... de som var så fina...
Ska fara och hämta mönstret på overall, modell större idag, så imorgon blir det nog att sy lite :)
Har klarat av två tentor nu, en igår och en idag, så huvudet känns som om det vore fyllt med skumgummi... är helt slut nu... så nu blir det tentafirande med Anna E och någon bra film...
Ha det bra!!!

2008-03-14 @ 11:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0