Vardag...

Måste väl kalla denna vanliga tisdag, utan nåt speciellt på schemat, för vardag!
Tycker att dagarna rusar iväg o man har alltid nåt som ska göras, både här o där...
Igår, som sagt, var det kotknäckardags i Luleå...
Och, nu tryckte han till på flera ställen...
och, jisses vad jag kände mig stadig på benen efteråt!!!
Har inte märkt nåt innan... men, det har varit som om jag haft packad snö under fötterna (alla som hållt på med hästar vintertid vet vad det vill säga med packad snö under hovarna!!!) o att jag styltat fram, eller liksom vinglat fram med för löst snörda skridskor!!! Igår, när jag efter behandligen stod o skulle betala så riktigt kände jag hur stadigt o rakt jag stod, med båda fötterna platt i backen o benen kändes starka!!! Hade inte varit nån match att klacka iväg till K-Rauta från stan!!! För, det var dit vi var sen... Hittade en rost till kamin... =) Stackars pappan o Edvin som inte var med... jag var tom tillbaka till Biltema!!!!! Har gått o ångrat mig sen i tordags att jag inte köpte ett trepack vispskålar i melamin, knalloranga... dom blå plastiga som jag haft hur länge som helst har blivit kladdiga o en är sprucken så... 59:- för ett trepack! Därför har jag ångrat mig att jag inte köpte dom när vi var dit sist... nå, det blev lite till grejer... sittunderlag, badleksaker, tre-pack skärbrädor osv... Vaddå BIL-tema... KÖK-tema vill jag kalla det!!! =D
Köpte ett till sex-pack plastmuggar i klatschiga färger som jag köpte förra gången... det var så kul när vi käkade lunch en dag o Edvin ville ha från muggarna där... olika färger o han delade ut en lila till mig, en gul till Edith o själv tog han den blå! Igår testade jag en gång till... samma färger igen!!! =D
Innan var vi en sväng på Wienercafét som ligger i korsningen Stationsgatan/Rådstugan... har inte tänkt på det tidigare... men, Mamma/mormor var ju med o hon undrade om det var ett fik för typ fängelskunder eller psykpatienter!! Och, det är inte så underligt... för, kalare café får man nog leta efter! Och, om man inte vet om att där är ett café så är det nästan omöjligt att hitta det... en trappa ner i hörnet... syns knappt... Men, det är lätt att parkera utanför så det är smidigt att ta sig dit... antagligen därför det är mycket "Arbetsfordonsförare" där också... dom har lätt o parkera på macken på andra sidan gatan...
image129
Mmmmm... En som gillar gräddiga semlor!!!

Sen var vi en sväng till COOP Forum o så rantade vi iväg hemåt... Det blir dyrt med den här kiropraktorgrejen... inte nog med att behandlingarna o resorna till o från kostar... så ska man ränna på alla möjliga affärer också! Tur att jag inte gillar att shoppa kläder... För, nu har jag hunnit vara runt till alla ställen där jag har behövt nånting från... så, när jag nu ska tillbaka efter påsk så har jag inte nånting jag måste åka o köpa när man nu är till Luleå som det alltid annars är!

Nu var vitlöksmarodören, den lilla italienaren Edvin här o tiggde sig några vitlökskapslar!!!
Han bara älskar att tugga i sig dom... Typp Friggs Vitlöksolja!!!!! Och, han luktar därefter....

Pappan har åkt o jobbat sitt dygn...
Han har haft tvätt-jour några dar!!
Jag har ju som sagt somnat som en klubbad oxe i soffa o säng... likaså igår kväll... men, var upp före fem på morron o borstade tänderna!!! Måste vara den här kiropraktikgrejen som gör mig helt slut!!!
Så, pappan har burit tvätt upp o ner o tvättat medan jag sovit!!! =)
.
.
.
Nu är lunch o sånt överstökad...
Hörde på radion om en 28-åring som knivskurit sin fd o deras två barn...
ARBOGA. Den treårige pojken och hans
ettåriga lillasyster låg döende på golvet 
- bredvid sin svårt skadade mamma.

Fy och usch... Jag ser Edvin o Edith framför mig!!!
Och... jag kan inte låta bli o hoppas o önska att mamman dör...
För, fy o överleva o veta att barnens pappa mördat dom små barnen...
Hu så hemskt!!!
.
.
.
Hmmm... Emmas kommentar... Fleeceoverall... =D
Om du skrattar ihjäl dig av o se den så där rakt upp o ner...
Hur blir det inte då när JAG är inuti den då????
Va spännande!!!
Anna får starta en fleeceoverallfirma! Sy upp mot beställning o sälja!
.
.
.
klockan är 23:30
Jag har borstat tänderna!!! Inte somnat med monstren eller i soffan!!!
Åhh.. va skönt det ska bli att vakna i morron!

Kommentarer
Postat av: Faster Emma

Hahahahahahahahahhah, VET DU VAD JAG PRECIS FÅTT SE!!!!!! Jag höll på dö! haha AV SKRATT!!! Jag älskar din fleece overall, herregud!! Den är bara för cool;)

2008-03-18 @ 13:45:20
Postat av: Lisbeth

Det blir spännande att får sen Dig mannekänga i overallen--låt oss inte vänta så länge till...

2008-03-18 @ 19:07:13
Postat av: jonna a.k.a luddes mamma

vilken sötnos! :)

Tack för din kommentar :)

2008-03-18 @ 20:00:26
URL: http://jonnalantz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0