06:46

Så mycket var klockan när mistluren startade idag!!!!!
*MORR*
Han klev upp ur sängen, gick mot hallen här uppe o upptäckte att grinden var nere....
"UUUUHHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!"
Givetvis så vaknade lilla monsterflickan!!!!
Och... mitt humör är sprudlande... =(

Sträckte mig efter fjärrkontrollerna... givetvis tappar jag den ena på golvet, o eftersom batteriluckan försvann nån gång för länge sen så sitter batterierna knapphändigt i den med hjälp av en papperslapp o lite tejp... vilket INTE håller när man tappar den på golvet, nä... då rullar batterierna nånstans väl gömt eller längst in under sängen! Vad är det för korkskalle som designat fjärrkontroller???? Hur kan man vara så otänkt att man gör dom i glatt plast o spolformade med batteriluckor som går sönder genom att man bara ser på dom!!! Fjärrkontroller ska väga sju kilo o vara tillverkade av gummi... o tangentlås!
Finns det ingen designer som har varit med om en ettåring som hittar en fjärrkontroll???
Och... hur den mår efteråt!

Han stod o skrek en lång stund innan han sansade sig, kom tillbaka o sa: "pizzz"
Knallade ner... o gjorde morron... alltså..
Toabesök, vällingkok, ut med hunden, koka kaffe, bort från toa - på med byxor, in med hunden, ge hunden mat... när jag öppnade ytterdörren konstaterade jag att kompost-påsen som jag ställde ut i förrgår kväll med behållaren över för att skatjävlarna inte skulle hacka hål på påsen till nästa dag... hade jag INTE kastat igår, däremot behövde jag ju slänga mat (blir mycket sånt med monster i huset) så behållaren hade jag ju plockat in igen.
Den gamla, fulla påsen hade skatorna hittat!

Så, då snörde jag på mig pappans tofflor (närmaste skoliknade föremål) kliver ut på bron o ser att där står ju dammsugarn! En viss stor storebror hade lämnat den där....
Varför spöregnade det inte i natt???
Så då travar jag iväg dom där metrarna jag har till brevlådan (sop-ottorna står på varsin sida om brevlådan) lyfter på locket och just precis när jag ska släppa påsen inser jag att det är den brännbara tunnan jag öppnat locket på....
Varför hann jag avstyra misstaget?
Ett misstag som hade resulterat i en påse kompost som nätt o jämt höll i hop skulle ha definitivt gått sönder när den ramlade ner i otton!
Nu ska jag gå o lägga mig igen...
Jag är TRÖTT!
Och... humöret är inte världens bästa... *grrrrr*

Och nyss upptäckte jag en stumpa som kommit på hur man skruvar av korken från vällingflaskan!!!
Varför satt hon i Edvins säng som måste ha nya sängkläder o inte i vår som jag bäddade rent igår?
Tre märkliga utvecklingar av händelser som i normala fall resulterar i tvärtom...
Glöms dammsugarn ute så regnar det! Faktum!
Spills det välling så är det i nybäddad säng! Faktum!

Jag konstaterade i går att Edith åtminstone har en andledning att vara grinig... hela överkäken bara bolmar av tänder som håller på o spricka ut!
Gröna pilar dom två ynka tänder hon haft... ett tag... dom röda pilarna är dom som är på väg!
Två har brutit fram men två är alldeles på gång!
Så... Monsterpojken som fått samtliga mjölktänder kan ju inte skylla på det!!!

Nu sitter jag här med en kopp kaffe... o morrontidningen ligger oläst....
och accepterar ödet att sova... det är lyx förunnat nån annan än mig...
Men solen skiner! Kaffet var gott!
Edvin ligger rätt nöjd (han skriker i alla fall inte) o ser på barnprogram...
stumpan grejar på med nåt i hallen o surrar för fullt! Hon låter nöjd o glad...

Tur att dåligt humör försvinner fort! =)
.
8:16
Men vad är det här för helvetes dag?????
Hinner inte mer än känna lugnet o konstatera att livet inte är så eländigt ändå...
när stumpan kommer kravlandes o ska upp famnen... tar upp henne o vad lyckas vi med??? Hon får på nåt lustigt sätt tag i min kaffekopp! Håller Ditto på vänster knä o kaffet långt i höger hand! Men... det är väl det där med omöjliga ekvationer.... nå, tack o lov var ju kaffet "kallt" o bara hälften kvar i koppen... Men *MORR* Finns det nå äckligare än spillt kaffe... jo det finns det... men, utspillt kallt kaffe luktar svinäckligt! Och... nu börjar vara less på spill, grin o gnäll (just nu är Edith mistlur i sin spjälsäng, trött!) o det innan jag ens hunnit vara uppe två timmar!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Spilld mjölk luktar värre! Jag avskyr spilld mjölk!!

Bättre melodifestival ikväll. Charlotte var riktigt bra. Hoppas hon går vidare. Jag får nog läsa om det i tidningen imorgon för jag lär somna i soffan vilken sekund som helst.

Hoppas du får sovmorgon imorgon.

Natti natti

2008-05-22 @ 22:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0