Hokus pokus...

Så spännande det ska bli!
Det blir Joe Labero ikväll... =)
Anders fick biljett för två personer som "avskedspresent" från ICA...
Jag får väl vara tacksam o glad att han tar med mig... så jag också får en liten del...
för... det är väl det enda jag lär få som avslutningspresent därifrån...
Det är ju ändå tre år sen man fick sparken...
o inte ens ett "tjänstgöringsbetyg" fick man därifrån...
måste ha utfört ett osedvanligt uselt arbete!?
Undrar just om André fick nåt... måste komma ihåg o fråga...
Men det ska bli himla kul med showen!!!

Edvin har vi deporterat till Kypas igår... farmor kom o hämtade honom på kvällskvisten...
Han var inte speciellt svårövertalad!!!
"Ska du inte säga hej då?" frågade jag honom där han satt som en mallgroda i sin bilstol i framsätet... Han behagade inte ens SE på mig!!! =)
Lillstumperumpan kommer mormor o passar ikväll... hon är ju som hon är... mammigare än värst! Men... det går nog bra... och det tar ju bara tio minuter hem från hotellet (om man har bråttom) så det lär nog gå bra!

Nu har jag scannat in underlag....
blev en hel hög! 21 dokument angående Kjells dödsboanmälan!!!
Men... då får man väl hoppas att dom blir nöjd!
Det roliga i kråksången var att människan som jag skulle skicka dom till inte hade gett mig rätt adress... eller nåt annat som var galet för det kommer tillbaka hela tiden!
Skickade mailet direkt till försäkringskassan få då se om det kommer fram...

Melodikrysset, efter nån lite googling, blev klart! =)
Jag satt med en kopp kaffe i handen, radion i headsetet o njöt av solen i baden-badenstolen när jag löste det... måste jag tillägga att det var helt underbart!

Nu ska vi gå ut o äta en glass i det strålande vackra försommarvädret!!!
Fåglarna kvittrar o termometern i absolut total skugga visar 21 grader... VARMT!!!
.
.
.
15:49
Det var GOTT med glass!!!

MMmmmmm!

Pappan hittade metalldetektorn... så han o Edvin gick runt o "sökte" igår... jag trampade efter o grävde...
Edvin var jättefascinerad!!!
Han ville gräva både här o där! Och när vi fick fram en metmask var det riktigt spännande!
Vi hittade en del "järnskrot"! Bara metallstycken av olika slag, rostiga o eländiga!
Men, det är riktigt spännande... "PIIIIIIP" o så gräver man o hittar faktiskt nåt!

En grej som dök upp var lite spännande.... vi har funderat o tittat o undrat vad det kan vara... kanske en leksak av nåt slag! Skulle vara riktigt intressant att veta ursprunget... på platsen där den fanns, dryga decimetern ner i jorden har det funnits en skola för väldigt länge sen...
Gyljen har ju haft både bruk o sågverksamhet och nångång då har skolan funnits här...
Gyljen - Historia


Så kanske det här är nån tappad leksak från nån skolflicka?!
Spännande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0