Lopphögar!

Det är vad vi är...
Jag gillar ju tradera... till 83% är det traktorer od som vinns på dessa auktioner...
ibland säljer jag lite allt möjligt... Kul!
Och... barnkläder kan man hitta både det ena o det andra!
Vad jag förundras över är hur folk lyckas hålls sina kläder rena??? Och... vita tröjor o byxor VITA o ändå kunna sälja dom begagnat!!! Jag behöver bara stoppa på en rosa/vit randig tröja på Ditton o släppa ner henne på golvet så är den tröjan inte vit/rosa längre, speciellt i dessa tider med spring ut o in av hundar o annat... mer beige/smutsrosa!
Och... trots ihärdiga försök med VIA, Ariel o galltvål så förblir kläderna i den färg Ditton sätter dit!
Dom flesta kläder jag köpt på tradera har varit jättefina!
En del knappt så det syns att dom använts!
Fast... kanske folk gör som jag... det som är nästan nytt o blivit för litet säljer jag för att det känns så onödigt att kasta/stuva undan i en kartong nästan oanvända kläder!

Men, sen finns det ju motsatsen också...
Hittade en orange skiddress... Skiddress... Ja, det är ett tag sen...
Det var väldigt suddiga bilder men annonsen sa att byxan var använd en gång, jackan var i en egen annons.
Så jag mailar en fråga om hur skicket är osv, får till svar att skicket är gott på båda!
Nå, vinner då auktionen... får efter ett tag anvisningar om att betala 130:- till "Pamsans" konto vilket jag gör...
Så kommer då postbilen med den oranga skiddressen i fint skick, använd en gång!
En sopsäck, knapphändigt ihoptejpad slits upp o då nästan storknar jag!
Det stinker så vansinnigt illa av nån äcklig tobaksrök så det är sjukt! Värsta äckligaste röklukten jag kännt, o då har (o har haft) jag ju ändå en del rökare omkring mig... nå... tar tag i dressen mellan tummen o pekfingret, bär handlöst ner den i tvätten o snör in i maskinen... men hejdar mig o kollar den lite mer ingående... och ja... skicket var väl lika gott som lukten! Dragkedjan i jackan - trasig, i byxan - trasig, en av fickans dragkedjor - trasig! Det fanns hål i dressen som var smutsig o solkig! Så... jag knölar ner hela skiten i en påse, stegar upp till datorn o skickar ett, inte argt, men ifrågasättande mail.
Just nu väntar jag på svar, sista jag hörde var av "dottern" ? som svarade att "mamma är på sjukhus så just nu kan hon inte göra nånting"! Innan dess hade hennes mailsvar varit: "vet inte, den har legat nerpackad i källaren" "lämna dåligt omdöme då" "Det gör jag inte" (som svar när jag ville skicka tillbaka den) "Den var inte trasig när jag pakade den" osv... okej... 130:- är väl inte mycket att orda om... men, jag blir så trött... Hade människan bott närmare (hon finns utanför Malmö) så hade jag personligen åkt o tryckt upp skiten i *****!! Nä nu hetsade jag upp mig... men, irriterande o trist, fast jag får väl skylla mig själv! Hade ju onda aningar om det från början, många negativa omdömen... har fått fler efteråt! Och lär få av mig... men, då får man ju ett negativt hämdomdöme tillbaka, så det är det inte värt!

Nä nu rar-trollen vaknat, båda verkar vara på strålande humör! =)
Så, nu ska vi knovra oss ner till köket för en frukoststund!

Dom är så kul...
Hehe...
Nya grejen är att KITTLAS!
När det är på och avklädning morron o kväll så är Ditton snabb som en vessla med fingrarna till Edvins mage o sätter igång o kittla! Edvin har ärvt sin fars kittlighet... om inte värre! Så det räcker ju med att hon bara sätter fram handen så bryter han ihop av garv! Nu, så fort han är utan tröja vill han att hon ska komma o kittlas! Nyss när han satt på toa (o stumpan i vanlig ordning dräller kring golvet) drog han upp tröjan o tog hennes hand, drog den mot magen o satte igång att garva! Sen kittlar han tillbaka på henne... o dom garvar, högljutt, ikapp!!



Kommentarer
Postat av: Lillan

Vilka härliga ungar du har! Kom på mig själv med att sitta och fnissa när jag läste om toabesöket och "kittlingen" =)

2008-05-24 @ 22:44:27
Postat av: Farmor

Och den där pappan har ärvt kittligheten av sin pappa

2008-05-25 @ 11:00:28
Postat av: Emma

tyvärr är det inte bara dom som har fått kittligheten..fyfan för att vara kittlig och fasthållen! Hatar min släkt!!!!!haha skämtåsido:P

2008-05-26 @ 16:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0