Suomi!

En sväng utomlands blev det idag! Finland!
Dieseln är två kronor billigare där än i sverige!
Då hade man resan "gratis" (full tank blir en hundring mindre än i sverige!) när tanken fylldes där! Och så billig sprit på Alko... Sablars så vi tjäntat pengar idag!! HAHA!!!
Hittade en fin vinteroverall till ditto... En Reima... riktigt fynd för 40 euro! Rosa o söt!

Hoya Lacunosa har börjat blomma!!!
Och den doftar så gott!
Den där elakingen heuskeliana har också börjat blomma igen... så det kommer svep med doft av ljuvlig smörkola då o då i köket! =)

Det var så himla coola blommor i den där lacunosan!
Det är riktigt kul nu med hoyorna när dom har börjat blomma...
börjar bli sugen på att skaffa fler sorter...
Tror jag måste o sondera utbudet på tradera...
har en dröm om att få äga en hoya som heter "Magnifica" helt fantastiskt blomma!
Hoya Lacunosa

Nu börjar min ute-blomplantering för året vara klart!
Hittade två rosor på Granngården i Övertorneå så nu har jag satt dom i två stor-krukor som överlevde blötvintern... o så fyllde jag på jord i zinkbadkaret... så... antar att det blir ett gäng blommor där också! =) Pappan muttrade: "HUR mycket blommor ska du sätta egentligen???"
Hehe.... Exakt så här många har jag: Två stycken Surfina (kom inte på namnet häromdan) Två krukor med vardera två pelargoner i (fyra pelargoner totalt) sen fick Edvin fyra stycken penséer... och idag blev det två rosplantor... så totalt antal inköpta plantor: 12 st!
Nå, det blir ju några till... till badkaret... *hrmf* men det är väl ändå ett ganska oansenligt antal va?
Men... dom ska ju pysslas om resten av sommarn också!
Det är väl det som är lite trist med växter... det blir aldrig klart!
Man gör så fint o planterar o grejar... sen måste man hålla på o fixa o dona....
OGRÄS!!!! VATTEN!!!
Men... det är väl det jag inte förstått är tjusningen.... pysslet!
Jag gör gärna saker o ting klart! Och så ska det vara klart tills man får för sig att ändra på grejen... ska nog kanske börja smida järn eller snida i trä i stället!

Men, stumpan...
hon ska inte vara i närheten, ialla fall inte utan tjocka handskar på sig, när man håller på med jord o planteringar osånt!!!
Hennes outfit idag blev minst 750 gram tyngre på kvällen än på morron!
Sand... lera... jord...
Och... hur mycket jord hon har fått i sig är det ingen som vet...
det lär väl synas i blöjan i morron!!!
Urk...
Sen ratar damen burkmat!!! Va??? Hur står det till med smaklökarna där?



Edvins pensérabatt

I dagens reklamskörd kom det en meny från "Köket"...
Alltså... om man driver en restaurang... kan man inte stava till sina maträtter?
Och... dom som trycker upp reklamen man köper... har inte dom korrekturläsning?
Eller kanske vår fd. pizzabagare är på väg in i branschen igen....
Grillrätter nr 123 - - - >


130. Dunderskov... hoppas det inte är nån sjukdom som kommer i såna skov!

Näpp...
En lång händelserik dag börjar lida mot sitt slut...
Två raringar är rätt trötta... så, i natt ska dom väl sova bra o somna tidigt! =D
Ni skulle se mitt ironiska leende!!!
.
.
.

Jag hittade ju... två stycken! =)
Sen gäller det ju att få dom att rota sig o överleva... o så få dom att blomma!
Men OM det lyckas... YIPPIE!



ps... korrekturläsarn är inte alltid så effektiv här hos cv´s blogg... men... mina stavfel får ni på köpet! =)

Kommentarer
Postat av: Marris

Det där var dagens asgarv :-D Jag hade gärna sett att Bengan kommit tillbaka i branschen igen - men kanske inte i DUBBEL bemärkelse - hehe.

Undras var "fäskfilen" kommer ifrån? Gädda? Gös? Torsk? För det måste juh vara det som menas...? hm måste nog fundera på det där ett tag....



Kramar/

Marriz

2008-05-28 @ 20:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0